Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Estepe, ponad rok temu
Silnik 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,36
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Udane, naprawdę dzielne auto. Z tym tylko zastrzeżeniem, że (dotyczy to chyba również każdej innej marki) trzeba kupić samochód chociaż w miarę zadbany, a nie wyglancowanego odpadka od podblokowego handlarza złomem. Egzemplarze za 7, 8 tysięcy zł, których jest sporo w ogłoszeniach, nie nadają się już do niczego, poza koszmarnym drenowaniem portfela nowego właściciela. Mój Passat pochodził z polskiego salonu i gdy go sprzedawałem miał 290 tys km przebiegu. Byłem drugim właścicielem i przez 3 lata zrobiłem nim 75 tys km. Przez cały ten przebieg obyło się bez interwencji lawety, co uważam za niezły wyczyn. Nie udało się jednak uniknąć większych wydatków, o czym będzie niżej. Czy kupiłbym to auto ponownie? Tak, ale tylko z pewnego źródła i w dobrym stanie mechanicznym. Błyszczących od wosku lub powłoki ceramicznej zaniedbanych ulepów z 450 tys km przelotu nie tknąłbym nawet kijem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeżeli wymienia się w nim olej co 10-12 tys km, to odwdzięczy sie niezłą trwałością. Nie rozpieszcza kulturą pracy, ale nadrabia sensownym spalaniem. Silnik w moim Passacie od mniej więcej 280 tys km brał około 200 ml oleju na 1000 km.
3,0
Skrzynia biegów
Przyjemna w obsłudze.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi i naprawdę przyjemnie się go prowadzi. Zawieszenie jest sprężyste, warto pamiętać, że to nie kanapa ze stajni Citroena.
4,0
Karoseria
W moim aucie rdzewiała tylko tylna klapa. Reszta nadwozia była ok.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja to słaby punkt Passata. Często zdarzają się usterki, które skutecznie ją unieruchamiają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Byłem zadowolony z wyciszenia kabiny. Do 140 km/h bez większych zastrzeżeń. Powyżej tej prędkości robi się nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są bardzo kosztowne, ale od pewnego przebiegu sporo rzeczy zaczyna się sypać i w ogólnym rozrachunku bywa po prostu drogo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psujące się radio, częste problemy z centralnym zamkiem, rdzewiejąca tylna klapa, zatarty silniczek tylnej wycieraczki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 230 tys km wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Przy 240 tys km regenerowałem pompowtryski. Przy 245 tys km wymieniłem kompresor klimatyzacji. Na przestrzeni tych 3 lat musiałem wymienić też: EGR, pompę oleju, moduł ręcznego. Z czasem silnik zaczął powoli wciągać olej, co nie wróżyło najlepiej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant