Przez kilka pierwszych lat mało poważnych awarii poza elektrycznym hamulcem ręcznym. Po 9 latach karoserię zaczęła brać rdza. Po 11 latach regeneracja turbo i odpowietrzenie odmy.
Do 8 roku użytkowania byłem w miarę zadowolony. Potem już nie ze względu na większą ilość kosztowniejszych napraw.
Co do prowadzenia bardzo komfortowe także w dłuższych trasach. Ekonomiczne spalanie (czasem udało mi się zejść poniżej 5l/100km; teraz 6,5-7 l/100km w cyklu mieszanym z przewagą autostrady i 140 km/h).
Największa porażka to standardowe awarie elektrycznego hamulca postojowego i RDZA (bagażnik i koło ozdobnych chromowanych listw na drzwiach) !!! In plus duże i przestronne wnętrze i bagażnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik BKP (2.0 TDI) na pompowtryskach bez DPF. W 10 i 11 roku użytkowania zaczęło się pojawiać sporo problemów. Samochód stracił dynamikę.
5,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowo pracuje choć biegi w VW dość ciężko się wrzuca.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, lekko sztywne zawieszenie. Ma się wrażenie jakby się prowadziło dynamiczny okręt. Brak awarii.
2,0
Karoseria
Po 8 latach widać drobniutkie problemy z lakierem szczególnie na klapie bagażnika. Po 11 latach purchle i rdza przy listwach na obu przednich drzwiach. To samo zaczyna się na drzwiach tylnych. Rdza przy tylnych nadkolach, klapie bagażnika. Największa porażka i rozczarowanie w tym samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Super widoczność przez tylną szybę.
5,0
Ergonomia
Dobrze pomyślany. Sporo schowków. Przestronny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Klima wymiata. Podgrzewane fotele, przednia i tylna szyba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże przestronne auto. Komfortowe na długie przejazdy. Ogromny bagażnik
4,0
Wyciszenie
Dość dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne spalanie. Dynamiczny. Ceny w ASO duże.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przez 8 lat auto poza drobnymi naprawami w tym słynnego elektrycznego hamulca ręcznego nie wymagało specjalnych nakładów. Teraz w 10 i 11 roku użytkowania dużo większe nakłady muszę ponosić. Nadal ekonomiczne zużycie paliwa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektryczny hamulec ręczny padł po ok 5 latach.
Tylne wahacze - 10 rok
Turbo przy ok 230 tys km (11 rok używania) wraz z odmą odpowietrzenia.
Reszta (akumulator, rozrząd, klocki) wymieniane jak w każdym aucie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
[l/100km]