Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Marek, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,62
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jedyna rzecz pozytywna w tym aucie (jak na razie) to automatyczna skrzynia biegów DSG.
1,0
Całokształt
Nawet nie wiem od czego zacząć. Jeżdżąc od ponad 20lat różnego rodzaju wozidełkami i za namową znajomych, którzy to sugerowali kupno PORZĄDNEGO samochodu nie na \'F\' postanowiliśmy kupić nowego passata. 140tys zl wydane, auto pachnące nowością odebrane i po 2 dniach ląduje w serwisie. Ok - każdemu może sie zdarzyć. Ale od tamtego czasu auto ciągle ląduje na lawecie. Nie wiem skąd biorą sie opinie o bezawaryjnych niemieckich autach! Poprzednio jeździłem fiatem stilo 1,9m-jet. auto przejechalo 200tys km i wymieniane byly tylko filtry i klocki. nic sie z nim nie działo. Tym obecnym \'cudem\' niemieckiej technologii strach wogóle za miasto wyjechać. caly czas trzeba ze sobą wozić numery assistance, bańke oleju i...śpiwór. Normalnie kastastrofa. Żałuje, że nie trafiłem na to forum pół roku temu bo czytając opinie innych użytkowników mające podobne problemy nigdy nie kupiłbym tego samochodu a został dalej przy sprawdzonych fiatach. No ale nic człowiek uczy się całe życie. Szkoda tylko tych 140tys zł na ten badziew.
Wrażenia
3,0
Silnik
VW jeszcze daleko do \'fiatowskich\' multijet\'ów. Co z tego, że jest szyna CR gdy fiat stosuje już wtrysk wielofazowy. Klekot na zimno i podczas jazdy. No cóż w końcu to volkswagenowski diesel. Czasami zastanawia mnie czego silnik więcej zużywa oleju czy paliwa. I nie robie sobie żartów. We fiacie oleju wystarczało od przeglądu do przeglądu a tu na razie średnio 0,5-0,7 litra na 1000km!!!! w polonezie tyle silnik nie bral
5,0
Skrzynia biegów
Chyba jedyna rzecz do której nie można w tym samochodzie się przyczepić (przynajmniej na razie). Chociaż DSG też potrafi zgłupieć gdy przyspieszamy, hamujemy i chcemy dalej przyspieszać a skrzynia jest 2 biegi do tyłu. Ale to jak z każdym automatem - trzeba sie go nauczyć.
3,0
Układ jezdny
Nic specjalnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra w końcu to kombi i nie można wymagać cudów.
2,0
Ergonomia
Im dłużej jeżdże tym autem tym mniej mi sie podoba. Ostatnio bylem na jeźdze próbnej nowego Mondeo i passat jest wieki za fordem. Wszystko niby jest na miejscu ale wszędzie te szare i nudne plastiki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność ok. Sam wygląd konsoli sterowania klima/ogrzewaniem 20 lat za murzynami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
No niestety VW diesle nigdy do najcichszych nie należały ale tutaj już wogóle jest porażka. Przejedźcie sie nowym fiatem bravo i zobaczycie, że różnica jest kolosalna. Fiatowski diesel pracuje miekko nawet na zimno a VW?? klekot. i to ma być ten cud niemieckiej inżynerii?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to przy \'nowoczesnym\' dieslu. jeżdżac przepisowo da sie w miare oszczędnie jeździć ale popuść troche wodze fantazji i poniżej 10l w mieście nie zejdziesz.
1,0
Stosunek jakość/cena
Byłoby super gdyby auto kosztowało 50% tego co w cenniku.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania przestały działać - serwis Zablokowana przesłona w ksenonach - wymiana reflektora Awaria wycieraczek - serwis skrzypienie w drzwiach - serwis pamiętam kiedyś jak sie odbierało malucha z pewexu to trzeba było szybko w całym samochodzie szybko śrubki dokręcać. VW niczym sie chyba nie różni.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
700km (drugi dzień!!) auto stanęło na trasie - laweta, serwis, obluzowany kabel od ECU 1500km, zatarta turbina - laweta, tydzien w serwisie 2500km auto znowu stoi, laweta, serwis - wymiana wtryskiwacza 5500km wydmuchana uszczelka pod głowicą - laweta serwis, 4dni 8000km, zatarta sprężarka klimatyzacji, serwis, 1 dzień, 9000km, \'tradycyjnie\' przepływomierz, auto w kłebach dymu samo dojechało do serwisu, wstyd,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Variant