Konstrukcyjnie 6-ka, wykonanie 5+, ekonomia 5+.
Po prostu Passat.
VW Passat to relatywnie drogie auto, ale żadne inne na rynku nie oferuje tak wyważonych relacji:
-cena-jakość-wartość rezydualna- wysokość ubezpieczenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam dopiero przejechane 157 km na nowym B6, ale przejechałem 172.000 Passatem B5 1.9 TDI, i silnik w nowym Passacie jest żwawszy oraz rewelacyjnie wyciszony. Nic nie słychac , oprócz paru minut po rozruchu kiedy tradycyjnie klekocze.
5,0
Skrzynia biegów
Mój Passat ma skrzynię dwusprzęgłową DSG. Dopłata 5000 zł, ale było warto. Pracuje rewelacyjnie. Trzeba się wsłuchiwać aby zorientować się kiedy zmienia biegi. W porównaniu z Tiptronikiem w Tuaregu kumpla ta skrzynia to hi-end. Tryb TIP też fajny , ale go nie używam z lenistwa.
Kapitalne połączenie komputera pokładowego MFD z informacjami na temat stanu w jakim aktualnie jest skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Jest b. dobrze, ten Passat jest sztywniej zestrojony od B5 w którym jest b. miękko. Na razie nie przekraczam 120 km/h, wiec wiecej nie moge na ten temat powiedzieć. Opony Bridgestone- Turanza, nic na ich temat nie wiem, po prostu się toczą.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi sie wyżej niz w poprzedniku.
Mam Varianta w którym szyba tylna jest mniejsza niż w Bpiątce.
Co za tym idzie we wstecznym też mniej widać.
5,0
Ergonomia
Jak to mój kolega ocenił, jest jak w kabinie samolotu. Doskonała ergonomia, sterowanie Climatronikiem duzo wygodniejsze niz w B5. Mam wersję Highline z alcantarą, komputer posiada setki funkcji ułatwiających życie kierowcy.
Reflektory bi-xenon kapitalne , a doswietlanie zakretów pomocne, szczególnie w ciasnych zakretach, wjazdach w bramę itp. No i wszyscy się gapią zdziwieni "szto eta".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybciej się rozgrzewa niż B5, myślę, że 2 x szybciej i grzeje lepiej. Klima 2-strefowa - to najwyższa półka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dużym człekiem(194 cm)
ale nawet za mną wciąż kupa miejsca. Dlatego go kupiłem, to auto ma tyle samo miejsca wewnątrz co BMW 5 i Merc E.
Super kombi.
4,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, ale kilka "świerszczyków" się czasem pojawia. Auto płynie po drodze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój B5 1,9 TDI 130km jest o 0,5 litra oszczedniejszy.
Może to wina automatycznej skrzyni, choć w instrukcji różnica wynosi ca. 0,2 litra. Ale i silnik jest pojemnościowo większy. Średnie spalanie 7 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja High+DSG+pakiety: bagażnik , szyber, xenon, zimowy 3, lusterka , dla palaczy, relinigi chrom, najdroższy alarm i komputer Plus. Cena 150.000 zł.
Po rabatach 134.000 zł.
Za cztery lata wezmę za niego - myśle ca. 60.000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 dni nim jeżdżę, na razie nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]