polecam z czystym sumieniem - Filip,
19 godzin temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg:
340 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: ogrom miejsca w środku jest zdecydowanie zaletą tego auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: nieznośny elektryczny hamulec ręczny lubi dać o sobie znać wysypując błędy bądź uniemożliwiając puszczenie tylnych kół
4,0
Całokształt
Auto ma swoje wady do których należy m.in. często występująca rdza oraz elektryczny ręczny, który zmieniałem już 2 razy. 2.0 TDI wbrew powszechnym opiniom w ciągu 5 lat ani razu nie zawiodło. Wykonanie jest ok, nagłośnienie oceniam na 7.5/10, przyspieszenie przyjemnie, spalanie nie jest wysokie w cyklu mieszanym jak i na autostradzie a w mieście wiadomo diesel się męczy. Ogólnie bardzo przyjemny samochód i nie mam co do niego większych zastrzeżeń, jeśli właściciel dba to pojeździ a jeśli ma samochód gdzieś to wiadomo jak się skończy.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik nie jest idealny i pancernością nie dorównuje staremu 1.9 aczkolwiek jest to nadal całkiem miła w obsłudze jednostka
5,0
Skrzynia biegów
przyjemna zmiana biegów, zakres i praca sprzęgła jak w każdym vagu dobra, przełożenia dobrze balansują ekonomię z dynamicznością.
4,0
Układ jezdny
samochód prowadzi się przyjemnie, jest wygodny ale nie kanapowaty, układ kierowniczy wiadomo nie należy do gatunku żyleta ale nie jest to żaden samochód sportowy, na co dzień oceniam bardzo dobrze
2,0
Karoseria
niestety rdza atakuje tylną klapę, maskę, drzwi, dach nad przednią szybą i nadkola i jest to w tych samochodach normalne ale bynajmniej w moim egzemplarzu podłoga i progi są w stanie wzorowym
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność w każdą stronę jest bardzo dobra, słupki a nie zasłaniają widoku a przy manewrowaniu na parkingu żaden ze słupków nie przeszkadza chociaż wiadomo jak to w kombi tył jest spory i trzeba brać na to poprawkę
4,0
Ergonomia
miejsca wewnątrz jest bardzo dużo, bagażnik jest ogromny, miejsca nad głową bardzo dużo na nogi również sporo osoba 180cm usiądzie za 190cm bez problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto nagrzewa się dosyć szybko, grzanie foteli również działa wzorowo, latem klimatyzacja również bardzo dobrze chłodzi, jako zaletę warto uznać dwu strefową klimatyzację
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
passat jest średnim sedanem/kombi jednakże pod względem wielkości samochody pokroju audi a4b6 czy bmw e90/91 ustępują mu pod względem komfortu i miejsca w środku
4,0
Wyciszenie
wiadomo nie jest to klasa premium więc wyciszenie nie jest idealne ale nie ma problemów z szumieniem czy innymi hałasami dobiegającymi z opon lub wiatru
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części są trochę drogie dla przykładu tylny zacisk z racji posiadania silniczka ręcznego kosztuje 400zł lecz na ogół nie psują się zbyt często
4,0
Stosunek jakość/cena
aktualnie passaty b6 są dosyć tanie jednocześnie oferując sporo w swojej kategorii cenowej, nie jest to najlepszy wybór jednak warto rozważyć ,,szósteczkę''
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padający silniczek ręcznego, spryskiwacze szyby czołowej, mechanizm szyby tylnych drzwi poza tym w ciągu 5 lat nic się nie działo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2.0 TDI nie słynie z bezawaryjności jednak dbanie o samochód zagrzewanie do temperatury roboczej czy chłodzenie turbiny oraz regularne zmiany oleju sprawiają, że trzyma się bardzo dobrze
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]