Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Tomasz, 6 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 340 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Bardzo dobry, praktyczny, wszechstronny samochód. Nadaje się w długie trasy, na przewóz gabarytów, daje rade w umiarkowanym offroadzie i sie nie psuje !
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, dynamiczny, mało pali. Po 300tyś km jedynie co to można się przyczepić że potrafi puścić biały/szary dym przy przyśpieszaniu, oraz czasem nierówno pracuje na wolnych obrotach - obie sytuacje występują jedynie podczas wypalania DPF i raczej można na tym jeździć, przynajmniej ja jeżdżę i nic sie nie dzieje. Prawdopodobnie powodem takich zachowań są zużyte wtryski.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przystosowana idealnie pod jazdę 120km/h - wtedy na 6 biegu okolo 2500obr, przy 140 już około 3000, robi sie ciut głośno. Poza tym skrzynia jest wytrzymała, chyba pierwsza wymiana oleju w niej została dokonana przy 300tyś km mimo to biegi wchodzą fajnie, nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów.
4,0
Układ jezdny
Dopóki nie jedzie się jak sportowiec to daje radę i jest naprawdę przyjemnie.
2,0
Karoseria
Nieważne co zrobisz to ruda i tak wyjdzie, w moim przypadku szczególnie na drzwiach i klapie bagażnika, chyba jedynym rozwiązaniem na lata jest wymiana na drzwii z B7. Od spodu samochód też nie wygląda zbyt zadowalająco, chociaż progi trzymają się dosyć dobrze, nie są zbytnio skorodowane.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Obawiam się że żadne BMW Audi czy Mercedes nie są tak ergonomiczne jak ten samochód. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu, pod ręką, niczego nie brakuje, nie znalazłem jeszcze samochodu półkę wyżej który by robił to lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód z tego segmentu i z tamtych lat to jest względnie dobrze, nawet bardzo dobrze w prównaniu do monego 1999 2.0dci
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie psuje się. Części są dobrze dostępne, raczej tanie. Przy tym przebiegu już trzeba sie liczyć że coś w zawieszeniu będzie do roboty, w moim przypadku obie przednie sprężyny, przegub i pewnie kilka innych niezdiagnozowanych jeszcze rzeczy w zawiasie. Spalanie niskie przy jeździe starą trasą Rybnik - Kraków (około 100km w jedną stronę) spalanie przy maksymalnym eco-drivingu i sprawnych wtryskiwaczach potrafi zejść do 3.7L/100km. Przy obecnym stanie wtrysków 4.5L/100km też da radę. Na autostradzie spala różnie tempomat 140km/h trzeba liczyć około 6-7L/100km. Ale trasa Polska Chorwacja z 4 osobami na pokładzie to średnie spalanie 5.2L/100km na odcinku około 1000km. Obecnie w cyklu mieszanym średnie spalanie z 5000km to 5.5L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu również

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant