POLECAM! ja Zdecydowałem się na zakup Passata z silnikiem 2.0 w wersji 140 i nie żałuje tej decyzji. Jednostka ta zapewnia wystarczające przyśpieszenie, moc oraz moment dla tego samochodu. Dźwięk silnika jest dla mnie bardzo przyjemny, choć dosyć głośny (stoją na zewnątrz, bo wnętrze jest na prawdę perfekcyjnie wyciszone i czasami nie jestem w stanie usłyszeć dźwięku silnika przy niskich prędkościach obrotowych). Dodam jeszcze tylko tyle, że oczywiście nie jest to silnik i samochód przeznaczony dla amatorów dynamicznej i ostrej jazdy. Da się nim sprawnie przyśpieszać, ale nie spodziewajmy się sportowych osiągów po 140 konnym Turbo Dieslu.
W mojej ocenie starałem się jak najbardziej krytycznym okiem spojrzeć na ten, moim zdaniem udany model VW. Nie zgodzę się absolutnie, że jakość wykonania tego samochodu jest niska. Wręcz przeciwnie, gdy przyjrzymy się bliżej i pojeździmy wieloma samochodami z podobnej półki cenowej szybko zwrócimy mu honor. Większość części z Passata jest sygnowanych dla marek VW oraz Audi koncernu VAG, co świadczy o wyższej klasie materiałów niż te dostępne w Skodzie. Choćby dla przykładu, przejechałem kilkaset kilometrów Oplem Insignią i mogę stwierdzić że jakość materiałów nie dorównuje tym z Passata. Insignia ma bardziej sportowy charakter, jednak komfortem, widocznością i jakością wykonania ustępuje B6. Miałem okazje przetestować też Forda Mondeo i wnioski są podobne.
Wrażenia
5,0
Silnik
super
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]