Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

funvw1, 12 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : bardzo dobra trakcja szczególnie w zimie; to auto spisuje sie w trudnych warunkach naprawde dobrze
4,0
Całokształt
w mojej ocenie jest to zupelnie przyzwoite auto; bez fajerwerkow ale bardzo i to bardzo praktyczne (opcja skladanego przedniego siedzenia umozliwia przewoz wewnatrz kabiny naprawde dlugich elementow);
Wrażenia
4,0
Silnik
UWAGA piszac ten komentarz musialem wybrac silnik 2.0 TDI CR DPF 140 KM, nie wiem czemu nie mialem mozliwosci wyboru silnika 2.0 TDI PD (BKP 4 motion) ktory jest w moim posiadaniu; po ponad roku uzytkowania samochodu w serwisie (w Krakowie) zaproponowano mi modyfikacje sterownika silnika 140 KM BKP z uwagi na fakt ze w sterowniku oryginalnym zauwazalna była dosc duza turbo dziura; auto w miescie palilo okolo 9 litrow; ciekawe ze po zmianie sterownika auto pali w miescie maksymalnie 8.3-8.5 l (na ogół przy mniej nerwowej jezdzie około 8.1 l do 8.2 ) a na autostradzie bez wiekszych problemow rozpedza sie do 220 km/h ( poprzednio 200 km/h); nie za bardzo rozumiem tych uzytkowników ktorzy mowia o duzym spalaniu, przeciez to auto wazy ponad 1.5 tony, w moim przypadku dochodzi naped 4x4 typu Haldex, ktory w mojej ocenie sprawuje sie calkiem dobrze; wada motoru 2.0 tdi jest spalanie oleju ktorego przy serwisie co 15 tys. km dolewam okolo 1.5 l do 2.0 l; czujnik poziomu oleju jest beznadziejny a bagnet jeszcze gorszy (nic na nim nie widac,.. przynajmniej dla goscia po 50-tce); dynamika tego motoru (zwłaszcza po modyfikacji sterownika) jest w mojej ocenie bardzo dobra na pewno lepsza od motoru 1.8 TSI ktory w zakresie miedzy 130 km/h do 170 km/h jest w mojej ocenie po prostu slaby (auto z tym motorem uzywam od czasu do czasu i przejechalem nim okolo 5 tys km) ; co wiecej podawane srednie spalanie silnika 1.8 TSI mozna wsadzic miedzy bajki ( miasto to min. 11 l /100km przy bardzo spokojnej jezdzie a wskazania komputera pokladowego o ile w dieslu sa zawyzone to w benzynie zawsze zanizone); poki co pompowtryski mi nie padly ale musze tu dodac ze co okolo 5 tys km wlewam preparat Liqui Moly do konserwacji ukladu wtryskowego; co ktorzy twierdza ze to nic nie daje sadze ze sa w bledzie; prosze spojrzec na wskazania komputera pokladowego, po przebiegu 15 tys km bez wlewania tego srodka na biegu jalowym komputer pokazuje zuzycie 0.6 l/h; po zastosowaniu liqui moly 0.4 l/h; jest wiec cos na rzeczy....czy to pomoze uniknac awarii pompowtryskiwaczy nie wiem ale i tak VW wymienia je w tej chwili za free wiec sie nie denerwuje
4,0
Skrzynia biegów
jak w silniku diesla biegi sa krotkie; wtedy kiedy ja kupowalem swoje auto (jako nowe) nie bylo mozliwosci aby miec 4x4 + skrzynie automatyczna; dzis nie kupilbym auta bez skrzyni automatycznej, tym bardziej ze DSG dziala naprawde fajnie co miale okazje przetestowac
5,0
Układ jezdny
to juz moj drugi passat ( poprzednio b4); ten ma bardzo dobra trakcje i swietnie spisuje sie w zimie; musze tu jednak dodac ze zaliczylem dwukrotnie dziurawa studzienke co skonczylo sie lekka utrata wlasciwosci tlumiacych prawego amortyzatora (lewy 75 % po 100 tys. prawy 58 %) . Wymienilem obydwa na nowe Sachsy co kosztowalo mnie 650 zl z robota, tyle ze nie serwisie autoryzowanym. Polecam to auto dla tych ktorzy podrozuje nie tylko na wprost i po plaskim. NB. w lecie kazde auto jest dobre, ale w zimie tylko niektore, to akurat jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
W sumie ok chociaz w B4 byla lepsza; teraz z kolei mamy czujniki parkowania przod i tyl wiec problem jest z glowy
5,0
Ergonomia
wszystko jest na wlasciwym miejscu i bardzo intuicyjne; tylko te cholerne czerwone cyferki..w moim wieku niestety na ogol kazdy jest dalekowidzem i bez okularow zwlaszcza tych malych cyferek nie widac;
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie w dieslu to zwlaszcza w zimie lekki problem; auto nagrzewa sie dlugo i dlatego blogoslawie grzane fotele; bez tej opcji byloby po prostu zle; klimatyzacja dziala bardzo dobrze, grzana przednia szyba to kapitalna sprawa zwlaszcza jak osiadzie na szybie tzw. sadz., wsiadamy do auta i po 3-4 min. bez zadnego skrobania ruszamy w droge
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mowiac krotko bardzo dobra
4,0
Wyciszenie
do 160 km/h jest bardzo dobrze; pozniej juz troche gorzej ale w sumie jak dla mnie to ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8.1-8.2 l /100km w miescie (Krakow), trasa w Polsce 6-7 l /100 km (zalezy czy teren plaski czy gory); ceny napraw poza serwisem autoryzowanym bardzo przyzwoite (caly serwis lacznie z olejem (Mobil 1 5W/30 ESP), filtrami, dezynfekcja klimatyzacji etc... kosztuje mnie okolo 800 zl na 15000 km); z czesci ktore do tej pory wymienilem to amortyzatory przednie (koszt podalem juz powyzej) oraz tlumik drgan skretnych na wale (wada konstrukcyjna tlumika), koszt 1200 zl z robota; to wszystko przy przebiegu okolo 100 tys. za 5 lat; jak dla mnie ok
4,0
Stosunek jakość/cena
za ten samochod zaplacilem pod koniec 2007 roku 106 tys., to na pewno duzo, ale rabat wynosil dobrze ponad 20 tys.; w mojej ocenie jakosc do ceny jest dobra
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak czytam komentarze innych autorow to mam wrazenie ze ja mam inne auto (fakt uzywam go do celow prywatnych); aomortyzatory przednie + tlumik drgan skretnych (ponizej 2000 zl za 5 lat jak dla mnie jest to wynik przyzwoity); acha jeszcze mialem jedna awarie wezyka spryskiwaczy, ktory ponoc ociera o zderzak i sie przeciera ale moj mechanik naprawil mi to za cale 50 zl
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant