Jedynie wygląd zewnętrzny w pewnym stopniu ratuje prestiż - w pozostałych dziedzinach to nad wyraz przeciętne auto o ambicjach przerośniętego kompaktu a nie limuzyny segmentu D
Wrażenia
3,0
Silnik
Do 2000 obr/min tylko klekot przypomina o istnieniu silnika, powyżej ciągnie dobrze ale opada z sił przy około 3500 - trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów. Kultura pracy to tragedia, łomot na niskich obrotach, turkotanie przy ruszaniu i grzechotanie przy ~2000 niezależnie od biegu, do tego słuchać świst turbiny (przy wyłączonym radiu). Występuje "tłuczenie" w pedale sprzęgła po lekkim wciśnięciu lub podczas puszczania.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu, chociaż chwilami dźwignia stawia lekki opór
5,0
Układ jezdny
Zakręty można pokonywać z dużą szybkością
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo, ale generalnie nienajgorzej
5,0
Ergonomia
Obsługa raczej intuicyjna
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozgrzewa się długo i ciągle coś klekoce w desce rozdzielczej - zimą doprowadza do szału, przy większych obrotach wentylator szumi jak w starym Punciaku
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, ale z tyłu 3 osoby wygodnie nie usiądą - środkowe miejsce to jakaś porażka
3,0
Wyciszenie
Pomimo starań z przodu głośno - głównie silnik, chociaż powyżej 140 powietrze zaczyna hałasować
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy umiejętnej jeździe można oscylować w granicach 6.5 l/100km (jazda głównie na trasie). W mieście realnie 8 a zimą do 10
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo słabo, VW dał plamę
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągły bład czujników poduszek - w sewisie nie mogą poradzić
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]