Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

a.strozik@interia.pl, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo dobry szybki start w każdych warunkach drogowych oraz wyśmienite czymanie się w zakrętach, pragnę jeszcze dodać że hamulce są bardzo skuteczne i posiadają ogromny zapas mocy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Konieczność dolania oleju ok.1L pomiędzzy przeglądami
4,0
Całokształt
Dobre autko, dobry serwis za rossądne pieniądze, dodatki bardzo drogie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest to już drugi silnik (poprzedni wytrzymał 8000km, awaria układu smarowania i wzmiana gwaranczjna). Moja ocena będzie dotyczy tylko drugiego silnika, którym mam przejechane 27000km. Oceniając ten silnik nie zaniżam tej oceny z powodu wpadki z pierwszym. Silniki wysokoprężne VW spisują się dobrze, jednak posiadają dość dużą turbo dziurę (do ok.2000obr/min.), oraz stosunkowo duże zużycie oleju, co powoduje konieczność dolania ok.1litra oleju między przeglądami. Kultura pracy o.k. Zużycie paliwa mogło by być niższe. Ogólnie 4
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny chyba z powodu (4MOTION). Samochód doskonale się prowadzi po zakrętach, pokonuje je łatwiej i szybciej niż inne samochody. Wiem co piszę bo posiadam prawo jazdy wszystkich kategorii. A prawo do prowadzenia pojazdów mam już od 37 lat i przejechałem w życiu ponad 2 000 000km.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi.
3,0
Ergonomia
Zła lokalizacja przycisku hamulca postojowego, stwarza poważne zagrożenie niekontrolowanego, użycia w czasie jazdy podczas manipulowania przełącznikiem świateł głównych szczególnie w przypadku włączanie świateł przeciw mgielnych. Brak gniazda do którego by można było podłączyć np. iPoda lup odtwarzacza MP3. Brak języka polskiego w komputerze pokładowy i nawigacji. Nawigacja z poprzedniego roku słabo pokrywa Polskę, aktualizacja to nowa płyta DVD za ok. 1600zł to skandal. Poza tym wszystko na miejscu szkoda, że takie drobiazgi psują taką doskonałość. Ocena aż 3.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni aż za dość tak z przodu jak i z tyłu ale gorzej z wsiadaniem osób wysokich. Duży problem mają też prowadzące osoby niskie muszą siedzieć niema przy samej kierownicy by dosięgnąć do pedałów a to poważnie utrudnia manewrowanie (mocno ugięte ręce). Ponieważ jestem średniego wzrostu to moja ocena 4.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponieważ lubię szybką jazdę to autko często pali więcej na trasie niż w mieście. Generalnie rzecz biorąc to jest trochę łakome mogłoby przeciętnie ok. 1l/100 mniej palić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika nie lubi gorąca i z tego powodu czasem się zacina, dotyczy to hamulca podjazdowego Auto Hold i wyłącznika ESP. Automatyczna wycietaczka przedniej szyby często wymaga ingerencji kierowcy a to by wogule ruszyła lub żeby przestała.Czujniki zbliżeniowe głównie przednie często dają ostrzegawcze sygnały mimo braku przeszkody a są czyste.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana gwarancyjna silnika z powodu awarii pompy olejowej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Variant