Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Bartas, 12 lat temu
Silnik 2.0 TDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW 2005-2006 - Oceń swoje auto
3,23
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic. Auto wygodne, ale to nie zaskoczenie, tego się spodziewałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 2,0 TDI PD 140KM ogólnie masakra, polecam stronę vwszrot
Układ hamulcowy : elektryczny ręczny w tym modelu to pomyłka
2,0
Całokształt
Moją zmorą był silnik 2,0 TDI PD 140 KM. Trafiało mnie prawie wszystko co znajdziecie na stronach, forach, itd. Opisałem w części silnik - zdecydowanie odradzam. Zastanawiałem się nad inną wersją silnika, bo auto poza tym ładne i wygodne, ale niestety miałem też kilka usterek niezależnych od silnika,ale od modelu auta - opisałem w dziale drobne usterki... Auto ładne i wygodne. I tylko tyle.
Wrażenia
1,0
Silnik
Pasek wersja Highline, alcantara, navi, milion czujników i elektronicznych gadżetów, wyposażony w najczęściej występujący motor 2,0 TDI PD 140KM... i to jego problem. Przez około rok eksploatacji spotkały mnie prawie wszystkie typowe dla tego auta usterki. Piszę typowe, bo jak próbowałem na forach znaleźć informację co znowu mnie spotkalo, to kolejny raz znajdowałem opinie typu \"ten typ tak ma\" no i mój miał po kolei: (kupiłem go jak większość rodaków z niemiec po stłuczce, naprawdę symbolicznej, ale...) turbo - regeneracja, pompa podciśnienia zintegrowana z pompą paliwa (kto takie coś wymyślił?) - wymiana, 2 wtryski - regeneracja, dwumas - wymiana ze sprzęgłem, pompa oleju (na szczęście na parkingu tesco - natychmiast wyłączyłem silnik), hamulec ręczny - wymiana przycisku i lewego silniczka, klimatronic - wymiana modułu sterującego i dwóch klap, nie miałem problemu z DPF, ponieważ większość jazdy to trasa, elektryczna blokada kierownicy - wymiana, i pewno coś tam jeszcze bo dużo tego było. Nie pękła mi tylko chyba głowica z typowych uszkodzeń...
4,0
Skrzynia biegów
Po zakupie biegi ciężko wchodziły, okazało się że walnięta była jedna z poduszek oraz \"łapa\" pod skrzynią była całkowicie odkręcona. Zatem jak na takie niedomagania całkiem nieźle. Po wymianie poduszek skrzynia, precyzja, głośność pracy silnika, bardziej niż ok.
4,0
Układ jezdny
Pomijam wymiany gum, tulei i przedniego łożyska, bo to niezależne od modelu ale od naszych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
W zestawie z czujnikami przód i tył rewelacja.
5,0
Ergonomia
Tu akurat też bym skłamał pisząc źle. Tablica czytelna, jasna, komunikaty w j. ang. czytelne nawet dla dziecka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sama praca ok, jednak mnie trafił remont klimatronica, wymieniałem centralkę sterującą oraz dwie klapy mieszające powietrze (uszkodzona centralka wprowadzała je w tryb ciągłej pracy otwórz zamknij no i spaliła dwa silniczki) koszt napray - na używanych częściach - 2.200,zł
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa sama dla siebie. Wersja Highline fotele skóra + alcantara. Jazda sama przyjemność (póki się znów coś nie popsuło w silniku)
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw wysokie, bo napraw wiele, na szczęście tyle tego jeździ, że większość warsztatów błyskawicznie rozpoznaje typowe usterki. Na autoryzowane serwisy vw nie licz, bo np u plichty w gdańsku zaproponowano mi wymianę dwumasa wraz ze sprzegłem za ponad 8.000,pln - w jdp centrum wymieniłem za połowę na częściach LUK.
1,0
Stosunek jakość/cena
Jak na auto z górnej półki pewne rzeczy nie powinny się zdarzyć. Auto ładne i wygodne, ale bardzo awaryjne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza usterkami unieruchamiającymi auto, kilka duperelek, które w aucie wyjeżdżającym z salonu za 135.000 nie powinny się trafić: urwane cięgno klamki drzwi pasażera przód, zatarty cały mechanizm wycieraczek przedniej szyby, który zatarł silniczek, klima z którą nie poradził sobie serwis vw plichta gdańsk, tylko \"kaziu\" z okolicy, zaśniedziałe kapsle od alusów - zlazł chrom, czujniki parkowania bardzo wrażliwe na zabrudzenia, na przednie często trafiały owady po trasie - piszcząca na parkingu zmora, na szczęście z funkcją odłaczania, pewno coś tam jeszcze, ale nie chcę już pamiętać
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka razy jechał na lawecie do warsztatu, w przypadku silnika 2,0 TDI PD 140KM polecam dobry pakiet assistance. Usterki z grubsza opisałem w dziale silnik i chcę o nich zapomnieć.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Variant