Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Flegl, 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 282 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jakby nie patrzeć silnik ten w służbowym aucie sprawdza się jak najbardziej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przy 150 k KM robiony było całe zawieszenie.
Przeniesienie napędu : Dwumas poszedł przy 180k KM.
4,0
Całokształt
Passat B6 jest autem które dostałem w firmie, wcześniej jeździł nim szef i zrobił ponad 200 tyś KM bez większych awarii. Przy 150 tyś KM wymieniony komplet zawieszenia na firmy Master Sport (połowe tańsze niż oryginał) - jak do tej pory jest ok, poszły jedynie sworznie wahaczy przy 250 tyś. Koło dwumasowe zostało wymienione na jednomas przy 180 tyś KM przebiegu (norma we wszystkich nowych dieslach). Turbo poszło do regenracji przy 220 tyś KM, osobiście je odbierałem od warsztatu który stwierdził że nie było jeszcze to konieczne, mogło pochodzić jakieś 50 tyś KM. Koleś który tutaj pisał że turbo mu padło po 50 tyś nie umie widocznie jeździć dieslem albo ma lipny olej. Wadliwy był jedynie zawór od sterowania turbo (koszt 120 zł), ASO VW tak zdiagnozowało i robota poszła od d... strony. Niedowano zawór EGR sie tez zapchał - konieczne było czyszczenie. Tak po za tym brak jakiś ogromnych wad, zawieszenie mogłoby być trwalsze. Trzeba też sprawdzać geometrie bo lubi się poprzestawiać a potem to już wszystko się dowala po klei. Auto trzeba jedynie właśiciwie uzytkować i będzie ok, zwłaszcza tyczy się to turbo (nie pałować na zimnym, dobry olej) i Pompowtrysków (dobre paliwo i wysokiej jakości olej). Diesel nie dla IDIOTÓW. Nie jest to auto doskonałe jednak większość negatywnych opini jest wyssana z palca albo napisana na podstawie przywiezionego szrotu z niemiec z przebiegiem 400 tyś. i UWAGA !!! NIE JEŻDZICIE DO ASO BO TAM SAME BARANY PRACUJĄ PO ZAWODÓWCE NIE MAJĄ O NICZYM POJĘCIA !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na taką moc silnik bardzo dobrze się zbiera, jednak przydałoby się trochę więcej KM. Kultura pracy jak to na Pompowtryskach. Mnie to osobiście nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna i mimo wysokiego przebiegu chodzi bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe i w miare ciche. Auto precyzyjnie się prowadzi, np w porównaniu do Mondeo które pływa. Ja jednak i tak wolę zawieszenie takie jak jest w Golfach i Focusach.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze wszystko rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę trzeba trochę poczekać aż się zrobi ciepło, klima chodzi ok, szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Mogłobyć lepiej jak na tej klasu auto, silnik trochę słychać, zawiesznie równierz nie jest zbyt ciche.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie to jest to ideał, pali najmniej w tej klasie, nie licząc aut wyposażonych w różne systemy odzyskiwania energii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężo powiedzieć, jedyny cenowy konkurent Passata to Mondeo które mi osobiście stylistycznie nie dopowiada, A4 jest droższe, Vectra C o wiele gorszej jakości auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego co się orientuje to na gwarancji wymieniali zamek i zacioła się prowadnica na zacisku. Zapchał się też EGR i dolot.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma duży przebieg, mimo to poszły tak naprawde części tylko eksplatacyjne, tzn zawieszenie, dwumas, regeneracja turbo, klocki płyny itp.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PDE 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant