Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

RP, 14 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 9 tys. km
Volkswagen Passat B6 Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Każdy kto wsiada do auta i się przejedzie nie chce wierzyć że to tylko 1,4. Rewelacyjne osiągi, akceptowalne spalanie i bardzo wysoka kultura pracy. Bardzo dobra alternatywa wobec nowych TDI CR z DPFem, zwłaszcza dla jeżdżących dużo po mieście. Dla niedowiarków i fanów pojemności - polecam przejażdżkę próbną, będziecie zaskoczeni osiągami.
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto za przyzwoite pieniążki, kupione w 2010 w promocji tuż przed końcem produkcji Passata B6. Pełne wyposażenie - 8 airbagów, kurtyny, biksenony skrętne, jasna skóra, dużo wygodnej elektroniki i silnik 1,4 TSI za niecałe 100KPLN - to była okazja. Póki co 100% satysfakcji z auta wbrew wielu opiniom o awaryjności w Paskach B6. Alternatywnie rozważałem Citroena C5, ale kosztował podobnie wyposażony o ok. 20 tys więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik 1,4 TSI 122KM. Rewelacyjnie cichy i elastyczny, oferuje 200NM już od 1500rpm a \"ciągnie\" równo aż do 5000rpm !! Osiągi jak dla mnie wystarczające (10,9 sek do 100km/h i Vmax=200km/h), na trasie można nim jechać naprawdę dynamicznie. Jedyny minus to zażenowane miny ludzi którzy pytają o pojemność silnika mojego Passata, ale to raczej ci którzy nie słyszeli o downsizingu - przyszły pasek będzie miał jednostkę 1.2 TSI w podstawowym wyposażeniu ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjny mechanizm, 6 biegów naprawdę się przydaje. Czasem haczyła 1ka na początku, teraz się wszystko ułożyło i jest OK.
5,0
Układ jezdny
Komfort w niemieckim wydaniu, tzn. sprężyście i raczej twardo, ale jednocześnie nie jest to taczka i ładnie wybiera nierówności. Krótko mówiąc, można jechać wygodnie i zarazem nie bać się \"przyciąć\" na zakrętach - samochód jest stabilny w każdej sytuacji. Bardzo precyzyjny i lekko działający progresywny układ kierowniczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok, choć czujniki z przodu i z tyłu przydają się (wizualizacja na wyświetlaczu radia).
5,0
Ergonomia
Jak to w VW - wszystko na miejscu i pod ręką, nie ma zbędnych bajerów. Kokpit i wykończenie na wysokim poziomie, nic nie skrzypi i nie stuka, tapicerka skórzana i dobra jakość plastików. Wrażenie klasy wyższej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy - nie mam żadnych uwag, działa idealnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm i miejsca wszędzie pod dostatkiem - z przodu i z tyłu. Idealny samochód na wakacje dla rodzinki 2+2. Szerokie wnętrze - wreszcie nie ocieram się z pasażerem siedzącym obok.Bagażnik wystarczający na wakacje.
5,0
Wyciszenie
Tu jak dla mnie idealnie, w środku nie słychać sinika - żeby go usłyszeć trzeba wyłączyć nawiew klimy. Nie słychać szumów toczenia, wszystko jest ładnie wyciszone i ma się poczucie klasy wyższej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę i silnik pali tyle, ile się spodziewałem, tzn. po mieście (Warszawa) ok. 9-12 l/100km (zależy od korków i stylu jazdy), w trasie można zejść do 6 l/100 km, ale taki styl jazdy męczy. Silnik skłania do dynamicznej jazdy i wtedy pochłania ok. 7-8 l / 100km (prędkości 100-160 km/h. Przeglądów jeszcze nie było, komputer pokazuje serwis za ok. 20 tys. km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super, ten sam model kalkulowany rok wcześniej kosztowałby ok. 15 tys więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co (odpukać), nic się nie zepsuło, nic nie skrzypi i nie trzeszczy - 100% satysfakcji (wbrew wielu opiniom o Passacie B6)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Variant