Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

kuba_wosik, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wielkość karoserii, elegancja auta, ilość miejsca w środku i dynamika silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompowtryskiwacze!
Przeniesienie napędu : DSG się gubi, ale nie będę już tego diagnozował.
2,0
Całokształt
Samochód jest awaryjny, gorzej wykonany niż poprzednik i więcej pali, szczególnie po mieście. Jednakże nadrabia wyglądem, mocą i obszernością wnętrza.
Wrażenia
1,0
Silnik
Projektant tego silnika chyba nie był kochany w domu. Silnik to badziewie jakich mało. Psuje się na okrągło. Pompowtryski, rozrusznik, nierówno pracuje jak wibrator osiemdziesięciolatki. Po 1.9 TDi to szrot.
4,0
Skrzynia biegów
Dynamika zmiany biegów super. Niestety po pewnym czasie nie jest już tak idealnie bo skrzynia nie wie co ma robić i czasem lepiej jest przejść na tryb manualnej zmiany biegów. Tylko po jaką cholerę mam kupować automat skoro mam sam zmieniać biegi? Aha, i podczas trybu manualnego biegi już tak szybko się nie zmieniają. Potrafi ostro szarpnąć na wstecznym i lekko podczas ruszania spod świateł, szczególnie na ciepłym silniku. Nie wiem co jej dolega ponieważ nie mam już siły i budżetu na diagnozowanie tego ulepu.
5,0
Układ jezdny
W morzu*****owości znajdujemy wspaniały układ jezdny który radzi sobie nawet w głębokim śniegu. Koła bardzo rzadko tracą przyczepność, na zakrętach i łukach auto nie jest podsterowne. ESP działa tak jak powinno, skręcając koła kierownicy mamy dobry feedback i wiemy dokładnie gdzie koła zaraz pojadą. Łatwo się jest przyzwyczaić do takiego układu i później ciężko zejść na klasę niżej.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez tylną szybę możemy pomachać co najwyżej komuś, zapomnijcie Państwo o jakimkolwiek wyczuciu gdzie kończy się auto przed którym parkujemy. Z przodu jest lepiej, krótka maska pomaga podczas wyjeżdżania z ulic podporządkowanych oraz parkowaniu. Duża szyba przednia jest kolejnym atutem tej motoryzacyjnej porażki.
5,0
Ergonomia
Grupa VAG przyzwyczaiła mnie do tego że przesiadając się do innego modelu i innej marki wiemy dokładnie gdzie znajdują się najważniejsze przełączniki itd. W Passacie niezmiennie podtrzymują tę tradycję. Ergonomia fantastyczna, wszystko w zasięgu ręki, jedynie przycisków znajdujących się za lewarkiem skrzyni nie widzimy, ale ja mam tylko jeden funkcyjny a pozostałe dwa martwe, więc nie jest to żaden problem, ponadto używa się ich zwykle na oślep/na pamięć, a dostęp do wszystkich przełączników i schowków jest fantastyczny. VW, dobra robota!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód praktycznie w ogóle nie paruje. Zima i czterej spoceni ludzie po nartach wsiadają do auta i nic! Tutaj także duży plus dla projektantów z Wolfsburga. Gdyby tylko ludzie odpowiedzialni za motor byli tak samo rzetelni w swojej pracy... Niestety, jak to każdy diesel od tej "bandy kolesiów" nagrzewa się wolniej niż te w ciężarówkach, jednak da się z tym żyć jeżeli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami czapki i rękawiczek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj znów duży plus. Ergonomia i przestrzeń to najmocniejsze elementy tego samochodu. Nawet ja jestem pod wrażeniem i chętnie bym sobie posiedział z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Nawet podczas przejazdu autostradą z wysokimi prędkościami do wnętrza sasmochodu nie docierają żadne szmery ani szumy. Znów, duży plus.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przechodząc z powrotem do mankamentów, powiedzmy sobie szczerze że jest drogo i nie wiem czy osoba pragnąca VW Passat'a chce tyle wydawać za samochód. Dużo pali po mieście, w trasie mógłby mimo wszystko mniej jak na tak nowoczesne auto, a naprawy są drogie i skomplikowane.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jednakże patrząc na wielkość i jakość wykonania auta (w szczególności wnętrza); na design i fantastyczny układ jezdny, można stwierdzić iż za niską cenę dostajemy luksus klasy premium. Prawdopodobnie gdybym wybrał inny silnik i manualną skrzynię biegów byłbym w stu procentach przekonany do tego samochodu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki się zdarzają i są kosztowne w usunięciu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo poważnych usterek samochód jedzie naprzód i dlatego nie dostał najniższej noty. Jednakże ceny są zaporowe, ale większość mechaników zna te problemy i można liczyć na dobrą jakość.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
4,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Sedan