Przeniesienie napędu
: DSG-bajka (poza zimą rzecz jasna)
3,0
Całokształt
Ja na auto za sporą kasę za dużo defektów unieruchamiających pojazd. Strach wyjechać w dłuższą trasę. Na dźwięk komputera człowiek dostaje skurczu serca :-) (np. przy kończącym się płynie do spryskiwaczy), bo auto tak komunikuje zakończenie współpracy. Trzeszczące plastiki to śmiech!!!! Widać VW cofa się w rozwoju. Moze za dużo wymagam od auta dla ludu. Bardzo ciężko funkcjonować z DSG zimą! Trudno wyjechać ze śniegu. Skrzynia zrywa przyczepność potem włącza się ESP i odcina zasilanie-KOSZMAR. Ostatniej śnieżnej zimy korzystałem z auta z manualem.
Wrażenia
4,0
Silnik
szału nie ma-moc zjedzona przez masę. Dupo hamownia odczuwała więcej dynamiki w Octavii (140KM)Inna rzecz na prędkościomierz idzie szybko w górę. Idealne auto z tym silnikiem na trasę. W mieście już gorzej. Czasami denerwujące delikatne falowanie obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
DSG-bajka!!! Na \"d\" emeryckie bujanie się, jak trzeba szybciej - \"s\". Auto wyrywa z miejsca, silnik trzyma w okolicy 3 kobr/min i ciągnie do końca.
5,0
Układ jezdny
Twardo, nawet bardzo za to przewidywalne. Idzie jak po sznurki i informuję natychmiast o uślizgu. Przez twardość na krajowych dziurach tłucze. Precyzyjny układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bez zastrzeżeń, tył też bo z przodu i z tyłu czujniki. Bardzo pomagają!
4,0
Ergonomia
Wszytko na swoim miejscu. Praktycznie i intuicyjnie. Co potrzebne w zasięgu ręki, bez wychylania się. Tandetne plastiki imitujące drewno (w moim przypadku) skrzypią jak stary taboret.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic-działa bez zarzutu. Denerwujące ciągłe pukanie, jęk silniczków sterujących klapkami nawiewów. Trzeba radio głośniej ustawić
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194 cm - jest OK. Za mną dorośli też nie narzekają
4,0
Wyciszenie
dobre, słychać głuchą pracę twardego zawieszenia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
60/40 miasto/trasa wychodzi ok. 7-7,5 l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo za drogi. na szczęście zostawiłem Octe, dzięki temu mam czym jeździć jak passat w serwisie :-)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiące plastiki
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy ok. 20 kkm laweta - wymiana sterownika DSG (został tylko wsteczny, ok 70kkm - laweta, pompowtryskiwacz, ok. 80kkm - wymiana pompy paliwa, wymiana czujników parkowania (zszedł chrom-nie działały poprawnie). Pomijam 2 lub 3 akcje servisowe w międzyczasie. Auto jeszcze na gwarancji ubezpieczeniowej-jak będą dalej padać \"takie drobiazgi\" po kilka tysi każdy-czas oddać w inne ręce :-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW
[l/100km]