Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

K., 14 lat temu
Silnik 2.0 TDI 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 16V 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 140 km bardzo dynamiczny, świetnie zestopniowana skrzynia biegów, która pozwala wykorzystać moc w 100%.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Padła pompa paliwowa, usterka usunięta w ramach akcji naprawczej przez ASO.
4,0
Całokształt
Jeżeli chodzi o całokształ, jest to samochód poprawny do bólu, bez fajerwerków. Usterkowość generalnie jest dosyć duża, chociaż ja wielu usterek nie odnotowałem. Na pewno nie są to Volkswageny z przed 20 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli chodzi o parametry silnika spisuje się świetnie, radzi sobie super z samochodem, chociaż nie ukrywam, że ciekawszą opcją byłaby wersja 170 konna. Elastyczność na dobrym poziomie, można spokojnie przyspieszać nawet przy niskich prędkościach obrotowych. Mocno wyczuwalna turbodziura, od 1750 obrotów/min problem znika.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów rewelacyjna. Biegi wkłada się gładko i przyjemnie. Nic nie haczy, a to najważniejsze. Z silnikiem 140 km sprawdza się, ale przy silniku 170 konnym pojawią się problemy ze zbyt częstym zmienianiem biegów (za krótki pierwszy bieg). Najrozsądniejszym wyborem byłaby DSG w przypadku 170 km. Jeżeli chodzi o wersję 140, skrzynia sprawdza się świetnie, chociaż automat też jest ciekawym rozwiązaniem.
4,0
Układ jezdny
Komfort na najwyższym poziomie. Pewność prowadzenia w zakrętach, choć przy dosyć szybkiej jeździe w ciasnych łukach pojawiają się problemy z dosyć lekkim tyłem. ESP daje dużo swobody, nie włącza się za wcześnie więc można się pobawić, w razie czego jest opcja jego całkowitego odłączenia - duży plus.
Komfort
3,0
Widoczność
Pozycja za kierownicą jest bardzo niska, wysoko podniesione krawędzie okien, zadarty tył, więc i widoczność przeciętna. Pomagają czujniki parkowania, proponuję szukać tylko takich samochodów, bardzo duże ułatwienie w mieście i nie tylko.
5,0
Ergonomia
Ergonomia to to z czego słyną niemieckie koncerny. Wszystko na miejscu, poznanie tego samochodu nie zajmie dłużej niż godzinę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, chociaż klimatyzacja mogłaby działać szybciej. W zimie sprawę poprawia nagrzewnica, dzięki czemu w samochodzie jest ciepło po 5 minutach jazdy. Jeżeli chodzi o lato, no to już nie jest tak kolorowo. Może to też dlatego, że mój samochód jest czarny i ma czarne wnętrze. Ogólnie jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni pod dostatkiem. Spokojnie można podróżować w czwórkę na wakację. Bagażnik również przestronny, ale trochę przeszkadza wysoki próg załadunku, coś za coś. Sedan to sedan.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre, silnika mało co słychać, przy mocniejszych przyspieszeniach jedynie. Przy dużych prędkościach, około 200 km/h już dosyć mocno słychać szum opon i wiatru, ale można spokojnie rozmawiać. Przy 160 km/h jest optymalnie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując ten samochód myślałem, że będzie bardziej oszczędny. Generalnie tak jak napisałem, średnio od 6,5 do 7,5 l na 100km. Wszystko zależy jak się jeździ. Ja mam ciężką nogę więc czasami osiągam nawet spalanie w granicach 8,5 do 9 l na 100 km, ale to już przy prędkościach 180-200 km/h. Jak na taki silnik i dosyć dużą masę jest rozsądnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam, że stosunek jakości do ceny jest dobry. Myślę, że ciężko za taką kwotę znaleźć tak dobrze przymyślany samochód. Ma swoje wady, jak każdy, ale uważam, że komfort, wyciszenie, przestronność rekompensują pewne niedociągnięcia. Generalnie jest to dobry samochód za dobrą cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie co chwilę jakieś pierdoły się psują. Jak nie domykanie szyb, to drzwi z zewnątrz nie można otworzyć. Milion błędów w komputerze. Trzeba się przyzwyczaić. Przeważnie jest tak, że coś się zepsuje, za 2 dni wszystko wraca do normy i więcej już się nie pojawia. To chyba taka przypadłość :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli chodzi o poważne usterki to zbyt wielu nie odnotowałem. Przy 80 tys. zerwany pasek rozrządu i przy 150 tys. wymieniona pompa paliwa. Ostatnio mam jakieś probelmy (tak podejrzewam) z wtryskiwaczami, ale to znowu kolejna przypadłość tych Passatów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Sedan