Silnik porównywalny do podobnych aut w tej klasie, choć common raill w Avensis był cichszy i kultura pracy wydawała się wyższa. Pompowtryskiwacze słychać szczególnie jak jest zimny. Później pomruk słychać ale jest przyjemny dla ucha
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, biegi wchodzą precyzyjnie, jedynka mogłaby być trochę dłuższa. Generalnie nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie rewelacja, po bujającym się Awensisie sztywne zawieszenie wydaje się lepszym rozwiązaniem. Zawieszenie na dziurach nie przenosi drgań na kierownice.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu radzę zamontować czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja, nawiewy nie walą ostrymi strumieniami powietrza. W Avensisie zawsze wiała mi klima w dłonie a tu powietrze jest jakoś rozpraszane. Dodatkowa nagrzewnica błyskawicznie rozgrzewa wnętrze a siedzenia grzeją rewelacyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, fotele w wersji Highline mogłyby mieć większe kubełki.
4,0
Wyciszenie
Tu jednak gorzej niż w Avensis, słychać szum i silnik powyżej 140. W Avensis przy 200 było całkiem cicho w Pasacie jeszcze tak nie dociskałem ale przy 150 juz go słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Norma - miasto 8.6 trasa przy 140 wyszła bardzo dobrze bo 6.5
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę co wersja SOL + Avensis mam Passata z bi-ksenonami skrętnymi, nawigacją, roletami, tapicerkę skóra + alcantara, sportowe siedzenia, sportowa kierownica, no i o 2 klasy lepiej wyglające auto w środku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt wcześnie na razie nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt wcześnie na razie nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]