Bardzo niewiele z tych aut ma przebiegi zgodne z tym, co widać na wyświetlaczu. Trzeba wykazać się naiwnością średnio rozgarniętego dziecka, by wierzyć w to, że 16-18 letni diesel, sprowadzony z Niemiec ma przejechane zaledwie 280-300 tys km. Sprzedawane w Polsce Passaty B6 tak naprawdę są bliskie 550-600 tys km, a ich ostatni niemieccy właściciele zwykle nie dbali o nie w ogóle. Kupiony przeze mnie w Niemczech egzemplarz miał 490 tys km nalotu. Był w naprawdę niezłej cenie, miał dwuletnie pompowtryski oraz świeżo zregenerowaną turbinę. Przez 2 lata i 40 tys km eksploatacji nie przysporzył mi żadnych większych problemów. Jednak przy 531 tys km silnik zaczął dosyć solidnie brać olej. Odzywać zaczęła się również dwumasa. A nadkola mocno podgryzała rdza. Wnętrze jednak nadal wyglądało niemal, jak nowe. Sprzedałem go za niewielkie pieniądze. Nie żałowałem i nadal nie żałuję zakupu. Passat nigdy nie zawiódł mnie w trasie. A tras przerobił przez te 2 lata bardzo wiele. Grunt to nie kupować auta od przydomowego handlarza złomem, który przytargał na lawecie, skręconego z 600 tys km na 270 tys, kompletnego gruza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy i potrafiący bardzo pozytywnie zaskoczyć niewielkim spalaniem na trasie. Przy 70-80 km/h, na drodze krajowej mój Passat spalał 5,2 l. To świetny wynik, wziąwszy pod uwagę sporą masę samochodu.
Od pierwszych minut spędzonych w aucie wiadomo, co gdzie jest oraz do czego służy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w moim Pasacie była mało wydajna i w upały słabo chłodziła kabinę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Niezłe. Przy 140 km/h w kabinie jest całkiem przyjemnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne nie należą do najtańszych. Zdecydowanie nie jest to samochód dla ludzi, którzy chcą eksploatować swoje auto bardzo tanio. W ogóle żaden nowocześniejszy diesel nie jest dla takich ludzi, ale to już temat na inną dyskusję.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]