Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

marcink777, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jeździłem przez rok jako służbowym od 2 latka to 3 latka. Silinik 2.0 TDI na pompowtryskach to najsłabszy element tego samochodu. Poza tym bardzo udane auto. Z TDI-CR (znam ten silnik ze Skody) to byłoby super auto. W ogólności takie porządne "niewidoczne" dla użytkownika auto, trudno się do czegoś przyczepić, nic nie uwiera ale też nie przyprawia o zawrót głowy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Za kulturę pracy należy się góra trzy gwiazdki, ale nadrabia ekonomicznością i przyzwoitą mocą stąd cztery. Ten silnik uzmysłowił mi co to jest turbo-dziura, tu jest po prostu kolosalna. Przy nieco ponad 2tyś obr/min wciska się pedał gazu a przez 2 sekundy nic, dopiero po chwili jak turbo zaśsie powietrze samochód faktycznie wystrzeli jak z procy. Czyli ta moc jest tylko nie w każdej chwili dostępna, poza tym jak się nie przygazowało ruszając z miejsca to gasł. No i ta klekotanina na postoju i małych prędkościach, przy szybkszej jeździe, takiej autostradowej jest już dobrze. Miałem porównanie z praktycznie tym samym silnikiem ale CR w Skodzie Superb i zupełnie inna bajka. Wchodził szybko i płynnie na obroty od 1500, przejemniejszy dźwięk. Natomiast musze przyznać że ten tedeik na pompowtryskach był bardzo oszczędny, mój rekord na trasię to 3.8 l/100km wg komputera.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, nie mam uwag
5,0
Układ jezdny
Dobrze wyważone zawiszenie, wystarczająco komforowe i dobrze trzymające w zakrętach, może nie celujące ale na 5 gwiazdek wystarczy. Układ kierowniczy podobnie.
5,0
Karoseria
przede wszystkim ładne, to był jeden z ładnieszych Passatów prawdziwy przełom w porównaniu do starszych, także zmiana estetyki w kolejnym modelu nie przypadła mi do gustu, Wszystko na miejscu. Wnętrze ładnie wykończone.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki trochę przeszkadzały, w sumie jednak OK, 4+ mocne 4 gwiazdki.
4,0
Ergonomia
Zrobiony bardziej pod kierowcę, np zegarek niewidoczny dla pasażera. Przyjemnie się jedzie także w długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5-, jak to w dieslu trochę trzeba było poczekać w zimie na grzanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasię trochę jakby mniejszy niż reszta ale OK, 5-
4,0
Wyciszenie
To może bardziej wina silnika który terkocze, ale na niskich prędkościach słyszalny. Za to przy prędkości przelotowej na trasię jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyśmienita, TDI kulturą pracy nie zachwyca, ale na pewno jest ekonomiczny. Moj rekord na długiej trasie w Norwegi to 3.8l/100km ale tam się jeździ woooolno i spokojnie. W mieście nie przekraczał 7. Poza tym służbowy to nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Potrafi się sypnąć silnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Formalnie ja za krótko użytkowałem, i to w dotaku pojazd nowy, natomiast mój kolega odkupił od firmy ten sam model i po 90tyś km wysypał się pompowtrykiwacz i nie mało go to kosztowało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan