Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

Jarek z Wrocławia, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Moje pierwsze auto 4x4 - napęd jest wyśmienity. Daje ogromne poczucie bezpieczeństwa i przynosi radość z jazdy. W zimie uśmiech nie znika z twarzy. Pierwszy raz jeżdżę samochodem który daje takie możliwości. jeszcze nie miałem odwagi wykorzystać całego potencjału drzemiącego w tym napędzie. zimą jazda po serpentynach albo zabawa na ośniezonym placu to bajka... polecam. Polecam również tym którzy po prostu chcą mieć samochód dający wielki margines bezpieczeństwa przy normalnej eksploatacji. Świetnie przyspiesza, bardzo dobrze hamuje i trzyma się drogi na zakrętach niemal jak przyklejoney. POLECAM napęd 4x4!
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z mojego passata. Kupiłem go ponad 2 lata temu, od pierwszej właścicielki z pewnym przebiegiem, kompletem przeglądów w ASO. Zakup w cenie powyżej średniej rynkowej zaskutkował kompletnym brakiem problemów z samochodem. W przeciągu 2 lat i po przejechaniu 50000km oprócz standardowych przeglądów i wymiany klocków hamulcowych nie musiałem w samochód zainwestować ani grosza. Jest obszerny, szybki i komfortowy. Naczytałem się o wielu problemach z silnikiem 2.0 PD - u mnie na razie (odpukać) nic się nie sprawdziło. Silnik i cały osprzęt pracują wysmienicie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mocny i dość oszczędny (u mnie ze względu zapewne na napęd na 4 koła pali nie tak mało, ale dość przyzwoicie - w granicach 6-9l.) Charakterystka tego silnika jest mało przyjemna - wyraźnie odczuwalna turbo dziura i krótki zakres obrotów użytecznych, więc trzeba wachlować intensywnie lewarkiem zmiany biegów. Trochę za głośny na niskich obrotach. Jednak CR są lepsze i cichsze. Zaleta mojego egzemplarza to fabryczny brak DPF'u - więc nie mam wydatków z nim związanych.
4,0
Skrzynia biegów
niemal doskonała. Krótkie skoki skrzyni biegów - pewne załączanie kolejnych przełożeń. Pracuje miło i przyjemnie. W moim egzemplażu minimalnie skrzypi/skrzeczy przy przełączaniu na 5kę. Drobny minusik za to... ale to na prawdę szczegół. Poza tym baaaardzo fajna skrzynia - a w dieslu korzysta się z niej nieustannie.
5,0
Układ jezdny
Bajka! Z jednej strony komfortowo, z drugiej dość sztywno. U mnie napęd na 4 koła daje dodatkowe atrakcje. Przy starcie strzał jak z katapulty niezależnie od warunków (deszcz, śnieg), miny kierowców na sasiednich pasach - bezcenne ;-). Mnóstwo frajdy w jeździe po szybkich zakrętach, układ daje pełną kontrolę nad samochodem i poczucie bezpieczeństwa. Dla miłośników szaleństwa na śniegu.. po wyłączeniu ESP można śmiało pomykać bokami, ale praktyka jest tutaj mocno wskazana. trzeba wyczuć jak ten układ pracuje i wtedy frajda jest nieziemska. Jak dla mnie układ jezdny nie ma wad.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania bardzo się przydają, bez nich tył jest trudny do wyczucia i pewnie wymaga to praktyki. Duży samochód ale nie sprawia kłopotów jesli chodzi o widoczność również mojej żonie, która do mistrzów kierownicy nie należy ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko świetnie... zaprojektowane z niemieckim polotem (bez) co akurat mi bardzo odpowiada. Konkretnie, dobrze, mięsiście i bez zaskoczeń. Wg mnie moja B6 ma ładniejsze wnętrze (w szczególności highline) niż B7. W nowszych wersjach zmieniono nieco sterowanie klimą... na gorsze jakościowo, mniejsze i mniej ergonomiczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje świetnie zimą - chłodzi szybko i skutecznie latem... tylko trochę irytują odgłosy z układu climatronik, takie ciagłe mieszania jakimiś dźwigienkami w środku. Mała wada ale lekko upierdliwe to jest :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża fura, z produ komfortowo dla każdego. Pełna regulacja wszystkiego co potrzeba także na prawdę nie ma się do czego przyczepić. Z tyłu miejsca bardzo dużo. W 3kę dorosłych też się da jechać nawet w długą trasę, chociaż oczywiście miniwan to nie jest. Bagażnik duuuży i ustawny. Dla miłosników jeszcze większych przestrzeni zostaje Superb, jakieś kombi albo miniwany.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, dość ciche auto. jedynie ten dieselek na niskich obrotach i po uruchomieniu nie jest jakiś specjalnie miły dla ucha. Ale to mała niedogodność
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony. Wczesniej miałem małą mazdę 323 i ceny części (markowe, ale poza aso) były wyższe niż w ASO VW. Ze względu na małe przebiegi i pełną historię seriwsową cały cza jeżdżę do ASO i jestem baaaardzo zadowolony. Ceny umiarkowane - a jakość obsługi na bardzo wysokim poziomie. Mógłby troszkę mniej palić... ale za napęd 4x4 trochę mogę zapłacić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie tanie auto... ale warte swojej ceny. Do tego trzyma wartość więc sporą cześć włożonych pieniędzy mam nadzieję kiedyś odzyskać. ja mam highline, 4x4, z wszystkim co było w opcji (jedynie automat nie był wtedy oferowany) i jestem baaardzo zadowolony z tego samochodu - mimo że kosztował swoje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny skurczybyk. Nic się nie psuje absolutnie wszystko działa... i wygląda mimo swoich 6-ciu lat jak niemal nowy samochód. Znajomi wsiadając do wnętrza myślą że to auto ma 1-2-3 lata. Wygląda bardzo świeżo. W ciągu ostatnich 50000km musiałem wymienić klocki (po przebiegu 90000) i akumulator (po 5 latach) - ale to wyśmienite rezultaty. Wszystko pozostałe śmiga i buczy od nowości (amorki, tarcze, całe zawieszenie) - nic nie było dotykane. Drobna upierdliwość to lekko skrzypiące wnętrze (chyba to pseudo-drewniane listwy wykończeniowe na desce rozdzielczej). Kiedyś je sobie zdemontuje i wymienie na aluminiowe, bo to drewno mi się nie podoba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic a nic się nie zepsuło przez moje ponad 2 lata i 50000 przebiegu. Jestem świeżo po przeglądzie 90000km i wszystko działa jak należy. Łącznie z zawieszeniem (a we wrocławiu dostaje ostro w d...e) amortyzatorami. Wszystko w jak najlepszym porządku. Problemy z silnikiem, wtryskami, turbo, kołem 2 masowym itd.. są mi zupełnie obce. I mam nadzieję tak będzie nadal. Moja rada: warto kupić droższy samochód ale pewny.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Sedan