Jazda autem bardzo komfortowa, dobrze się trzyma drogi ale jak już się coś zepsuje to koszty są nie małe.
Spalanie przy bardzo oszczędnej jeździe ok 5,7-5,8l/100kk jest do osiągnięcia nawet 5,5l
ale na dłuższa metę nieopłacalne tzn. zapycha się turbo i nieszczęśliwy DPF. poza tym żadnej przyjemności z takiej jazdy nie ma. przy normalnej jeździe (trasa 70% miasto 30%) pali ok. 6,3 zimą, 6,1 wiosną,jesienią 6,4 lato. na autostradzie odcinek ok. 200km przy ciągłej jeździe 180 - 200 km/h i odcinek 500km przy 90 - 140km/h spalił 8.1l/100km.
Prędkość maksymalna przy pełnym obciążeniu kiedyś 206km/h według nawigacji teraz ok 201km/h.
Niby fajne auto ale koszty niektórych napraw sprawiają że drugi raz bym go nie kopił...
Wrażenia
2,0
Silnik
Standardowo awaria pompy oleju i w konsekwencji sprężarki...
Dwu-masa jako część eksploatacyjna przy 200 tys.
5,0
Skrzynia biegów
Czasem problem z wyjęciem wstecznego/1, ale tylko zimą...
5,0
Układ jezdny
Lekkie problemy ze zbieżnością, ale uciążliwe bo powracające...
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu i na boki ok, ale cofanie bez czujnika... masakra.
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok. ale podgrzewane fotele szybko ulegają awarii, naprawa nieopłacalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Teraz przy przejechanych prawie 240 tyś. nie jest już tak pięknie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie koszty naprawy chyba nigdy nie zostawiłem u mechanika mniej niż 500zł.
Do tego ubezpieczenie, AC, OC, NW, assistance ok 1750zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Do początkowej ceny ok 55tyś. w 2008r. należał by doliczyć 15-20tys na naprawy, a wtedy do jest całkowicie nieopłacalny zakup...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie za bardzo wiem co do takich zaliczyć, niby ręczny jest drobna usterką, ale w normalnym samochodzie gdy się zatnie uderzyć młotkiem lub/i przeciąć linkę i jest ok, tu elektronika i bez lawety się nie obejdzie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsza usterka pompa paliwa w baku koszt nie pamiętam coś koło 800zł
kolumna kierownicy - 2 500zł
pompa oleju za pierwszym razem 20zł plus robocizna 300zł
pompa oleju za drugim razem 750zł regeneracja 450 robocizna
Sprężarka regeneracja i robocizna 2 000zł
Sprzęgło/dwu-masa z robocizna 2 800 zł
pompa sprzęgła 250zł
przeguby 600zł
kluczyk 650zł
hamulec ręczny na razie bez regeneracji silniczków 300zł (ale czeka mnie jeszcze regeneracja silniczków ok 500 - 700zł x 2 szt.)
Czujnik DPF 300zł
To są tylko usterki które pamiętam, ale było ich więcej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]