Silnik na pompowtryskiwaczach pracuje na ziminym trochę jak czołg. Niezła dynamika ale usterki pompowtryskiwaczy mogą spowodować że uśmiech z twarzy bardzo szybko znika. Osobiście wymieniłem 3 pompowtryskiwacze ( auto dwa razy na lawecie)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia generalnie w porządku, ale coraz ciężej było włączyć pierwszy bieg oraz wsteczny - najprawdopodobniej synchronizator do wymiany.
5,0
Układ jezdny
Może był trochę za twardy jak na polskie drogi ale trzymał się i prowadził świetnie. Trwałość także na bardzo wysokim poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na bardzo dobrym poziomie, szczególnie po wymianie pompowtryskiwaczy na nowszy model (podobno juz bezawaryjny) Bardzo drogi autoryzowany serwis, wymiana rozrządu ~ 2200 zł, wymiana 1 pompowtryskiwacza ~ 2400 plus robocizna i dodatkowe części, kable.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kult samochodów dla Ludu w Polsce jest aktualny, dlatego ceny aut moim zdaniem są za wysokie w stosunku do oferowanej jakości, w szczególności aut z początku produkcji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniałem 3 razy pompowtryskiwacze, pompe paliwa i daltego zaprzyjazniłem się z auto pomocą drogową, bo nigdy nie byłem pewien czy dojadę do domu. Laguną II, która ma opinie królowej lawet nigdy nie jechałem na lawecie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]