Przebieg to 50 tys. km., jak na razie brak awarii. Fajne auto i jedno z piękniejszych na polskich drogach. Na pewno praktyczne i powoli się starzejące. Minusem jest kwestia ich awaryjności przy silnikach 2,0 TDI, ale wady te aktualnie są naprawiane przez VW w ramach akcji serwisowej wymiany pompotryskiwaczy. Plus to części zamienne (eksploatacyjne), a jest ich dużo i w dobrej cenie, więc nie trzeba jeździć do serwisu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, w szczególności dobre parametry przy wyprzedzaniu 60-100 i 80-120 (wysoki moment obrotowy), spalanie przy maksymalnej oszczędnej jeździe na odcinku 300 km to 4,1 litra ON, w mieście od 6,5 do 7,5 litra przy normalnym użytkowaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, a biegi chodzą lekko i pewnie bez żadnych oporów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny precyzyjny, auto dobrze trzyma się w zakrętach, zawieszenie średnio twarde, na koleinach nie ma efektu "myszkowania", jedzie się się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
I tu jest tak, widoczność z przodu doskonała (słupki nie ograniczają widoczności), lusterka duże, więc wszystko co w tyle jest dobrze widoczne. Tył, to jak przy współczesnych autach tej klasy - mała szybka, więc tu nie za dużo widać, ale są przecież czujniki parkowania działające bardzo precyzyjnie.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie diesel rozgrzewa się dłużej niż benzyna. Natomiast klima tronik działa bardzo dobrze. Wydajność chłodzenia oceniam do temperatury +40C, przy tym poziomie klima jest w stanie schłodzić kabinę do temperatury ok. 20C.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo - a nawet bardzo dużo - miejsca z przodu, z tylu i w bagażniku. Nic dodać, nic ująć. Poza tym duże drzwi, i wysoki z tyłu próg przy wchodzeniu, nie trzeba nadmiernie się zginać. Dodatkowo wysokie fotele, co jest przyjemne do częstego wchodzenia/wychodzenia z samochodu.
4,0
Wyciszenie
2.0 TDI - to najgłośniejszy silnik diesla, ale jest głośny do prędkości ok. 40 km/h, powyżej samochód jest cichy jak benzyna. Do prędkości 120 km/h oceniam samochód jako cichy. Szybciej rzadko jeżdżę
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 TDI - to bardzo, ale bardzo ekonomiczny silnik. Przy jeździe ekonomicznej, przy przejechaniu 300 km i prędkości 90km/h zużycie rekordowe na 100 km wyniosło 4,1 litra ON. I tu drobna uwaga, jest to wynik osiągnięty po wymianie przez serwis popowtryskiwaczy (simensa na continental). Wcześniej zużycie było wyższe o 0,2-0,3 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]