Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

Eryk_B_, 11 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przebieg to 50 tys. km., jak na razie brak awarii. Fajne auto i jedno z piękniejszych na polskich drogach. Na pewno praktyczne i powoli się starzejące. Minusem jest kwestia ich awaryjności przy silnikach 2,0 TDI, ale wady te aktualnie są naprawiane przez VW w ramach akcji serwisowej wymiany pompotryskiwaczy. Plus to części zamienne (eksploatacyjne), a jest ich dużo i w dobrej cenie, więc nie trzeba jeździć do serwisu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, w szczególności dobre parametry przy wyprzedzaniu 60-100 i 80-120 (wysoki moment obrotowy), spalanie przy maksymalnej oszczędnej jeździe na odcinku 300 km to 4,1 litra ON, w mieście od 6,5 do 7,5 litra przy normalnym użytkowaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, a biegi chodzą lekko i pewnie bez żadnych oporów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny precyzyjny, auto dobrze trzyma się w zakrętach, zawieszenie średnio twarde, na koleinach nie ma efektu "myszkowania", jedzie się się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
I tu jest tak, widoczność z przodu doskonała (słupki nie ograniczają widoczności), lusterka duże, więc wszystko co w tyle jest dobrze widoczne. Tył, to jak przy współczesnych autach tej klasy - mała szybka, więc tu nie za dużo widać, ale są przecież czujniki parkowania działające bardzo precyzyjnie.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie diesel rozgrzewa się dłużej niż benzyna. Natomiast klima tronik działa bardzo dobrze. Wydajność chłodzenia oceniam do temperatury +40C, przy tym poziomie klima jest w stanie schłodzić kabinę do temperatury ok. 20C.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo - a nawet bardzo dużo - miejsca z przodu, z tylu i w bagażniku. Nic dodać, nic ująć. Poza tym duże drzwi, i wysoki z tyłu próg przy wchodzeniu, nie trzeba nadmiernie się zginać. Dodatkowo wysokie fotele, co jest przyjemne do częstego wchodzenia/wychodzenia z samochodu.
4,0
Wyciszenie
2.0 TDI - to najgłośniejszy silnik diesla, ale jest głośny do prędkości ok. 40 km/h, powyżej samochód jest cichy jak benzyna. Do prędkości 120 km/h oceniam samochód jako cichy. Szybciej rzadko jeżdżę
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 TDI - to bardzo, ale bardzo ekonomiczny silnik. Przy jeździe ekonomicznej, przy przejechaniu 300 km i prędkości 90km/h zużycie rekordowe na 100 km wyniosło 4,1 litra ON. I tu drobna uwaga, jest to wynik osiągnięty po wymianie przez serwis popowtryskiwaczy (simensa na continental). Wcześniej zużycie było wyższe o 0,2-0,3 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan