Auto jest przereklamowane. W Polsce VW, a zwłaszcza passat to auto kultowe. Jakieś fan-kluby ludzie zakładają, i w ogóle. Nigdy tego nie zrozumiem. Jest to bardzo poprawnie złożone auto, nudne i nie do końca dopracowane.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność i osiągi jak na 2 litry - do codziennej jazdy są wystarczające. Oczywiście dopóki się nie zacznie psuć :) jest cichszy od 1.9 tdi
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest mało precyzyjna. Czasami wrzucam 3 zamiast 1.Biegi wchodzą za lekko, gałka lata na wszystkie strony. VW mógł to zrobić lepiej.
3,0
Układ jezdny
Poprawnie, tyle że nic ponad to. Jest w miarę neutralne. Napęd na przód nie sprawi że prowadzenie będzie jakimś przeżyciem
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Chociaż - jak to w sedanie - czujniki
z tyłu by się przydały.
4,0
Ergonomia
OK. Wszystko na swoim miejscu. Przełączniki, i cały projekt deski wyglądają zdecydowanie lepiej niż miało to miejsce w poprzednim modelu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wystarczająco. Z tyłu - nie wiem, nie obchodzi mnie to ;)
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo mało pali. Ceny napraw w aso nie są tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo słaby stosunek jakości do ceny. Wolę używane Audi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niby ok, ale jakość wykonania jest poniżej oczekiwań. Chociażby deska rozdzielcza - farba schodzi z przełączników, plastiki łatwo się rysują. Niektóre elementy są źle spasowane, i przy dotknięciu skrzypią.
Auto kosztowało ponad 100.000, więc można czegoś oczekiwać.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik był naprawiany w ASO. Ta przyjemność kosztowało ponad 5kzł.
Słyszałem opinie że lepiej kupić 1.9tdi, i go podkręcić niż kupować dwójkę..Błąd został już popełniony.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]