Auto jest super, kupił bym drugi raz ale zazwyczaj tak nie robie. Auta się nudzą i trzeba je zmieniac na inne. Pewnie pomyśle o zakupie nowej generacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, serwis wymieniał pare rzeczy ale ogólnie wszystko na gwarancji. Osoby które piszą, że miały 7 usterk w ciągu 75 tyś. ewidentnie nie serwisują samochodu. Ja regularnie robie przeglądy i odpukać nic się nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi precyzyjnie przez 145 tyś km. i nie sąde żeby wymagała napraw - nie wymianiałem jeszcze sprzęgła i koła zamachowego. Ktoś napisał że już wymieniał 3 razy. Uwaga dla takich osób - pomyśl o normalnym ruszaniu ze świateł.
5,0
Układ jezdny
Po 130 tyś wymieniłem amortyzatory z przodu, nic pozatym. Zawieszenie lekko twarde ale dzięki temu auto dobrze prowadzi się na zakrętach. Nie ma problemu z jazdą na felgach 17 po polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w aucie jest bez zarzutu, jedynie widok do tyłu jest gorszy. Warto mieć czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w VW jest znana, więc nie trzeba nic pisać. Wszystkie przełaczniki intuicyjnie się znajduje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie sa ok. Oczywiście trzeba wykonywać przynajmniej raz w roku kontrole i odgrzybianie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest dużo, bez zarzutu oceniam również przestrzeń z tyłu. Bagażnik jest bardzo wielki.
4,0
Wyciszenie
Auto powyżej 130 km/h robi się głośne. Piszczą lusterka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest oszczędny, dobrze się rozpędza. Ceny za naprawy są w granicach normy. Jeśli kogoś nie stać na wydanie raz na 15 tyś kilometrów około 1 tyś zł za przegląd to nie jest to auto dla niego. Diesel wymaga szczególnej uwagi, szczególnie jeśli chodzi o wymiane oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za lekko ponad 100 tyś dostajemy auto które dobrze się prowadi i wygląda. Polecam. Jedyny minus to ich ilośc. Czasem zobacze na światłach 4 obok siebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest niezawodne, wystarczy robić przeglądy co 15 tyś i tankować dobre paliwo. Ja zapobiegawczo wlewam do paliwa co 30 tyś preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (STP).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem dwie duże usterki, usunięte w okresie gwarancyjnym. Zapaliła się kontroka od silnika a póżniej od układu kierowniczego. Dojechałem sam do serwisu bez lawety. Cóż zawsze może się coś stać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]