Najprawdopodobniej wyżej oceniłbym go w wersji benzynowej; tu podaję ocenę mojego diesla.
Klopot z widocznością w przypadku wyższych kierowców.
Nieprzyjemnie ("łomocząc")przejeżdża przez przeszkody.
Bardzo ładny z zewnątrz (!) i obszerny w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo dobrze przy wysokich prędkościach, wołowato przy najniższych prędkościach.
Niestety, nie jestem w stanie znieść dźwięku silnika przy prędkościach do 80 km (a z takimi mam przede wszystkim do czynienia w codziennej jeździe miejskiej); nie chodzi o "terkot" na biegu jałowym (jest OK), co o wrażenie jakieś niespójności, "trabantowego" wręcz rozklekotania i wysilenia przy dodawaniu gazu.
Raz na 5 tyś. km domaga się 1/2 litra oleju (byłem o tym uprzedzony)
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Nie daję "doskonale", bo nie jeżdżę wyczynowo i nie jestem w stanie ocenić, a może dlatego, że nie mogę tego zrobić w oderwaniu od silnika, który mi nie odpowiada i nie daje możliwości docenienia ewentualnych wyjątkowych zalet skrzyni.
Jednakże - jeszcze raz podkreślam - nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjnie się prowadzi, dobrze przejeżdża np. przez tramwajowe tory na zakręcie.
Wady: najmniejsza przeszkoda (np. dziura) powoduje łomot w kabinie; przez pierwszy miesiąc żona/dzieci wystraszone pytały "co się stalo". Dodakowo - jeśli to komuś pomoże - posłużę się określeniem dziecka (13 lat), że jedzie się "jak w puszce"
Komfort
2,0
Widoczność
Mam wrażenie, że lusterko jest na środku szyby i zasłania mi dużą cześć pola widzenia na prawo do przodu (mam 192 cm wzrostu, stąd może nie dotyczyć to niższych kierowców).
No i słupki boczne (przednie): przez pierwszy miesiąc/dwa miałem odruch, że przed przejechaniem skrzyżowania wychylałem się, by spojrzeć przed słupkiem, a potem za słupkiem, obawiając się niezauważenia pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony. Po jakimś czasie się przyzwyczaiłem/uspokoiłem.
Żadnego z powyższych ograniczeń nie miałem w poprzednich dwóch samochodach inej marki, raczej mniejszych od passata. Kwestia nachylenia szyby? Odległości fotela od szyby? Inne? Coś w każdym razie jest nie tak.
4,0
Ergonomia
Odpowiada mi zwłaszcza podświetlenie nocą wszelkich pokręteł/włączników, dobre są liczne i niezaduże schowki (nigdy ich roli nie fetyszyzowałem, ale w passacie mogłem uporządkować trochę wożonych w samochodzie przedmiotów), kierownica nie zasłania mi w najmniejszym stopniu zegarów (z czym miałem częściowo do czynienia w poprzednich samochodach)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie jeździłem jeszcze zimą ...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi nawet przy fotelu kierowcy dopasowanym do wysokiego użytkownika, nad głową dużo miejsca.
Naprawdę obszerna kabina, choć - trzy osoby nie będą z tyłu podróżowały wygodnie ze względu na szerokie wyprofilowanie dwóch "podstawowych" miejsc na kanapie; jest to jednak jedynie problem osób, które muszą często jechać samochodem w piątkę.
3,0
Wyciszenie
To ze względu na silnik TDI, o którym mowa powyżej ...
Nie wykluczam, że w benzynowym dałbym co najmniej dobrze, ale nie wiem, bo nim nie jeździłem ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoją masę - nieźle, choć bez cudów, które miały towarzyszyć eksploatacji diesla
3,0
Stosunek jakość/cena
116 tysięcy zł (w tym cd i nawigacja ze słabą raczej mapą Polski, ale za to z całą Europą, za 12 tysięcy) to jednak za niego za dużo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko nim jeszcze jeżdżę, by dać miarodajną ocenę (przez 8 miesięcy bez uwag/usterek, poza niejasną do końca sprawą awarii lub nie zamka zamykającego bagażnik)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko nim jeszcze jeżdżę, by dać miarodajną ocenę (przez 8 miesięcy bez uwag/usterek)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]