Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

raczej nie tylko niemieckie ..., 17 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Najprawdopodobniej wyżej oceniłbym go w wersji benzynowej; tu podaję ocenę mojego diesla. Klopot z widocznością w przypadku wyższych kierowców. Nieprzyjemnie ("łomocząc")przejeżdża przez przeszkody. Bardzo ładny z zewnątrz (!) i obszerny w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo dobrze przy wysokich prędkościach, wołowato przy najniższych prędkościach. Niestety, nie jestem w stanie znieść dźwięku silnika przy prędkościach do 80 km (a z takimi mam przede wszystkim do czynienia w codziennej jeździe miejskiej); nie chodzi o "terkot" na biegu jałowym (jest OK), co o wrażenie jakieś niespójności, "trabantowego" wręcz rozklekotania i wysilenia przy dodawaniu gazu. Raz na 5 tyś. km domaga się 1/2 litra oleju (byłem o tym uprzedzony)
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Nie daję "doskonale", bo nie jeżdżę wyczynowo i nie jestem w stanie ocenić, a może dlatego, że nie mogę tego zrobić w oderwaniu od silnika, który mi nie odpowiada i nie daje możliwości docenienia ewentualnych wyjątkowych zalet skrzyni. Jednakże - jeszcze raz podkreślam - nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjnie się prowadzi, dobrze przejeżdża np. przez tramwajowe tory na zakręcie. Wady: najmniejsza przeszkoda (np. dziura) powoduje łomot w kabinie; przez pierwszy miesiąc żona/dzieci wystraszone pytały "co się stalo". Dodakowo - jeśli to komuś pomoże - posłużę się określeniem dziecka (13 lat), że jedzie się "jak w puszce"
Komfort
2,0
Widoczność
Mam wrażenie, że lusterko jest na środku szyby i zasłania mi dużą cześć pola widzenia na prawo do przodu (mam 192 cm wzrostu, stąd może nie dotyczyć to niższych kierowców). No i słupki boczne (przednie): przez pierwszy miesiąc/dwa miałem odruch, że przed przejechaniem skrzyżowania wychylałem się, by spojrzeć przed słupkiem, a potem za słupkiem, obawiając się niezauważenia pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony. Po jakimś czasie się przyzwyczaiłem/uspokoiłem. Żadnego z powyższych ograniczeń nie miałem w poprzednich dwóch samochodach inej marki, raczej mniejszych od passata. Kwestia nachylenia szyby? Odległości fotela od szyby? Inne? Coś w każdym razie jest nie tak.
4,0
Ergonomia
Odpowiada mi zwłaszcza podświetlenie nocą wszelkich pokręteł/włączników, dobre są liczne i niezaduże schowki (nigdy ich roli nie fetyszyzowałem, ale w passacie mogłem uporządkować trochę wożonych w samochodzie przedmiotów), kierownica nie zasłania mi w najmniejszym stopniu zegarów (z czym miałem częściowo do czynienia w poprzednich samochodach)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie jeździłem jeszcze zimą ...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi nawet przy fotelu kierowcy dopasowanym do wysokiego użytkownika, nad głową dużo miejsca. Naprawdę obszerna kabina, choć - trzy osoby nie będą z tyłu podróżowały wygodnie ze względu na szerokie wyprofilowanie dwóch "podstawowych" miejsc na kanapie; jest to jednak jedynie problem osób, które muszą często jechać samochodem w piątkę.
3,0
Wyciszenie
To ze względu na silnik TDI, o którym mowa powyżej ... Nie wykluczam, że w benzynowym dałbym co najmniej dobrze, ale nie wiem, bo nim nie jeździłem ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoją masę - nieźle, choć bez cudów, które miały towarzyszyć eksploatacji diesla
3,0
Stosunek jakość/cena
116 tysięcy zł (w tym cd i nawigacja ze słabą raczej mapą Polski, ale za to z całą Europą, za 12 tysięcy) to jednak za niego za dużo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko nim jeszcze jeżdżę, by dać miarodajną ocenę (przez 8 miesięcy bez uwag/usterek, poza niejasną do końca sprawą awarii lub nie zamka zamykającego bagażnik)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko nim jeszcze jeżdżę, by dać miarodajną ocenę (przez 8 miesięcy bez uwag/usterek)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Sedan