Silnik
: Awaryjność. W firmie gdzie pracuję, Passatów było prawie 10. Każdy miał wymieniany silnik...
Układ elektryczny
: ilość drobnych usterek. Masakra
Układ hamulcowy
: Niepewność nie "czy", tylko "kiedy" staną hamulce - tylne zaciski.
3,0
Całokształt
Samochód mam od nowości. i po zakończeniu gwarancji, sukcesywnie zaczęły się problemy ze wszystkim, poza zawieszeniem i blachą...
Komfort jazdy co prawda dobry, spalania więcej niż przyzwoite - wręcz świetne, jak się jeździ delikatnie, ale zawodność samochodu psuje przyjemność z jazdy
Wrażenia
3,0
Silnik
Chodzi ładnie, spala mało, ale przy 130 tys. przebiegu zaczęły się problemy z "górą" silnika - padły pompowtryski, a (po wymianie i naprawie w ASO) przy 140 tys. przebiegu silnik się rozpadł. Rozpadł się całkowicie.
Konieczna była wymiana.
po 160 tys. - w ciągu 6 miesięcy - 2y krotnie wymieniana i dodatkowo raz naprawiana turbina.
Ale - dla uczciwości trzeba przyznać - jak jeździ, to jeździ dobrze. Tylko dla dynamiki, miękkości i spalania (przy 100 km/h, przy tempomacie "zamyka się" w 5 litrach na 100 km), ocena "przeciętnie"
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi świetnie, natomiast sprzęgło jest od nowości za niskie, i zbyt nisko bierze.
Ale skrzynia jako taka - OK.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Wystarczająco czuły, ale nie za miękki, precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na samochód tej klasy - bardzo porządnie. Spore lusterka, dobra widoczność z tyłu, "martwe pole" o takiej wielkości, że spokojnie się je ogarnia bez zbędnej ekwilibrystyki.
Szybko się auto wyczuwa i np. przy cofaniu bardzo prosto się jeździ "na lusterkach"
4,0
Ergonomia
Bez szału, ale OK. Dwie rzeczy mnie nieustająco wkurzały:
1. lokalizacja przycisku otwierania baku (jest tuż obok przycisku do otwierania kufra i 2 razy na 3, zamiast baku otwierałem kufer...)
2. lokalizacja blokady poduszki powietrznej pasażera - blokada jest tak zlokalizowana (b. często wożę syna), że podczas wyłączania trzeba omalże paść na kolana przed pasażerem... czasem powoduje to niezręczne sytuacje ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa - super, ale podczas bardzo wilgotnych dni, wentylacja (zawsze z klimą) nie daje rady z zaparowaniem szyb. Trzeba kombinować z szybkością nawiewu, bo na 20 st. Celcjusza automat nie daje rady.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez szału, ale dla dorosłego faceta za kółkiem (z baaardzo "dorosłym" brzuchem) miejsca jest wystarczająco.
Rewelacyjnej wielkości kufer, choć jest tak zbudowany "wlot", że prawie 20 cm ograniczenia z dołu i prawie 5 cm z góry. Większe rzeczy, które gabarytowo zmieściły by się do bagażnika, nie wchodzą przez ten "wlot".
4,0
Wyciszenie
do 130 km/h jest dobrze. Silnik głośnawy, ale to w końcu diesel...
Natomiast po przekroczeniu 150 km/h robi się mało komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - średnia, przy ok. 3.500 km miesięcznie, z czego ok. 2.500 w trasach - to niecałe 6 litrów.
Rekord pobiłem na wakacjach w Chorwacji - na baku (70 litrów), przejechałem ponad 1.400 km.
Dodatkowo niedawno zrobiłem test - akurat mi się nie śpieszyło - i prawie 300 km przejechałem na 5 biegu, na tempomacie, ze średnią 85 km/h. Spalanie wyszło 4,7 l/100 km.
Natomiast koszty napraw psują to opinię i sumarycznie tylko - "dobrze"
3,0
Stosunek jakość/cena
Za ponad 100.000 zł (w 2008), można by oczekiwać czegoś więcej.
Kiepskie plastiki w środku - jakoś tak wygląd bardziej jak Dacia, jeżeli chodzi o jakość tychże plastików w kabinie kierowcy.
Dodatkowo ilość niewielkich usterek tworzy wrażenie bylejakości...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Masakra...
1. elektryka (sterowanie fotelami, podświetlenie w przycisków drzwiach i na tablicy rozdzielczej), podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych, 2 x sygnalizacja zapięcia pasów;
2. Rozpadające się uchwyty na napoje, parujące światła przeciwmgielne, podciekające uszczelki w tylnych szybach, 2 x rozpadając się roleta przeciwsłoneczna (elektryczna) na tylnej szybie;
3. Zawieszenie (choć przyznaję, że jeżdżę po trudnym terenie), przeguby, pękające sprężyny, etc.;
4. przetarta skóra na gałce zmiany biegów, przetarty fotel;
5. 2 x wymiana zawiasów w drzwiach kierowcy i pasażera - zatarte tuleje, skrzypią jak jasna cholera...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana silnika, i 2 x wymiana turbiny, padnięte pompowtryski, 3 razy wymiana sprzęgła, 2 razy wymiana dwumasy, 2 x blokujące się zaciski hamulcowe w elektrycznym zacisku hamulca ręcznego
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]