Najmocniejsza strona tego samochodu. Bardzo dobra elastyczność już od 1800 obrotów/min. i ciągnie do samego końca czyli ponad 6000 obr./min. Jest bardzo cichy, bardzo dobra kultura pracy. Dynamika zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Płynnie przyspiesza również przy niskich obrotach. Duży zapas mocy zwłaszcza przy umiarkowanym obciążeniu samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Brak uwag.
3,0
Układ jezdny
Trzymanie w zakrętach uważam za przeciętne. Mogło być lepsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak uwag.
4,0
Ergonomia
Brak uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni z przodu. W tyle dla 2 pasażerów również. Gorzej sprawa wygląda dla 3 z tyłu, ale konkurencja nic lepszego nie oferuje. Bagażnik bez zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem wcześniej silnik jest bardzo dobrze wyciszony. przy niskich prędkościach obrotowych praktycznie niesłyszalny. odczuwamy jedynie przyjemne, płynne przyspieszenie. Przy większych prędkościach obrotowych oraz gwałtownym przyspieszaniu przyjemny dla ucho pomruk. Wyciszenie od pozostałego otoczenie też oceniam jako bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie, oczywiście uwzględniając moc samochodu oraz wynikającą z tego przyjemność z jazdy oceniam jako umiarkowaną. W dużej mierze zależy od umiejętności kierowcy oraz obciążenia. Do zużywanej benzyny należy doliczyć jeszcze dolewki oleju silnikowego. W moim przypadku ok. 1 litr/5000 km. Cen przeglądów, części jeszcze nie doświadczyłem (przejechałem tym samochodem dopiero ok. 10 tyś km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak usterek, ale zbyt krótki okres użytkowania.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 200KM 147kW
[l/100km]