Silnik
: bałem się spalania,szczególnie że zalecana jest pb 98, bałem się braku mocy, ale jedno i drugie pozytywnie mnie zaskoczyło
4,0
Całokształt
solidny samochód rodzinny, dla ludzi szukających bardziej komfortu, a nie jakieś ultra oszczędności, dobra automatyczna skrzynia biegów, silnik wystarczający do normalnej jazdy, bardzo dużo miejsca na przednich i tylnych fotelach, oczywiście jak na klasę pojazdu, myślę że linia nadwozia ponadczasowa i za 5 lat nie będzie nikogo razić wyglądem, minusem jest mały otwór klapy bagażnika, średnia widoczność do tyłu,chlapacze szurające po ziemi, no i co dla mnie jest skandalem brak standardowych tylnych głośników w samochodzie za ponad 100 tyś zł
Wrażenia
5,0
Silnik
cicho, bez drgań jak w dieslu,elastyczność wystarczająca do normalnej jazdy,szczególnie że skrzynia automatyczna, więc nie ma problemu z redukcją, nie spala oleju
5,0
Skrzynia biegów
tiptronic 6 biegowy, dotychczas jeździłem ze zwykłą skrzynią manualną, w kwestii wygody nie ma porównania, szybkość zmiany biegów trudna do osiągnięcia przez zwykłego kierowcę
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie stanowi dla mnie kompromis między komfortem, a pewnością prowadzenia, dobrze spisuje się na dziurach, problemem są nisko zamocowane chlapacze, które przy nierównościach (nie mówiąc o wysokich krawężnikach) potrafią zatrzeć o nawierzchnię
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu kiepsko, lusterka boczne mogłyby być większe (dużo jeżdżę dostawczymi samochodami i może dlatego mi ich brak). Mogłaby być przednia szyba ogrzewana...
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko ok, poza ustawieniem umiejscowieniem dźwigni tempomatu, nie wiem gdzie miałaby lepsze miejsce, ale jakoś niewygodnie się nią operuje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie jest ok, ale zachwycać się nie ma czym, bo jeździłem vito z webasto i to było coś ponad standard, jednak w porównaniu do np. skody octavii II to dużo sprawniej i ciszej chodzi, szybko nagrzewające się fotele
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 190 cm i 100 kg i nie widzę problemu zarówno z przodu, ale co najważniejsze z tyłu mam wystarczająco miejsca nad głową, co w sedanie jest rzadkością, wygodne fotele z bardzo szeroką regulacją lędźwiową w przypadku fotela kierowcy (mam problemy z kręgosłupem i fotele w wresji higline (skóra/alcantara) są rewelacyjne
4,0
Wyciszenie
zawsze mogłoby być lepiej, ale jest wystarczająco cichy, szczególnie że brzmienie silnika jest w miarę przyjemne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
traktuję samochód jako narzędzie do przemieszczania się, a nie do ścigania, jeżdżę często z dziećmi, więc nie ryzykuję zbytnio, w 70% poza miastem 30 w mieście, średnie spalanie ok 8,5-8,7 litra pb 98, co w połączeniu z automatem i dużą masą pojazdu jest wynikiem chyba dobrym ale wystarczy przełączyć skrzynię na S i wtedy myślę, że i kilkanaście litrów można wykręcić ;) przeglądy tak przeglądy dla tej klasy samochodu koszty do przyjęcia dla kogoś kto kupił tej klasy samochód i nie przeszacował swoich możliwości finansowych
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wysoka, cena wysoka :) ale nie odbiega od porównywalnych samochodów w tej klasie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chlapacze...ale to chyba przypadłość typowa dla ochlapaczowanych samochodów na polskich drogach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
totalny brak, ale generalnie to mam szczęście do samochodów, miałem ich kilkanaście i w żadnym nie miałem poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 FSI 150KM 110kW
[l/100km]