To był super wybór! Szkoda, że ze względu na konkurencję dla silnika 2,0 VW wycofuje się z 1,8 (zresztą oba silniki mają identyczną konstrukcję) i stosuje dwownsizing
Wrażenia
5,0
Silnik
To największy atut tego auta. Cichy, elastyczny i dynamiczny. Jeśli się traktuje rozsądnie odpłaca niskim spalaniem. W serwisie powiedzieli, że w 2010 VW poprawił tą generację TSI s którymi były problemy w Skodach.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, mogłoby być mniej hacząco ale ogólnie bardzo ok
5,0
Układ jezdny
Dość sztywny jak na limuzynę ale dobrze trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan więc do tyłu raczej przeciętnie ale są czujniki i OPC
5,0
Ergonomia
Mogłyby być uchwyty na napoje w pulpicie ale ogólnie w konsoli też jest ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przydatne są rolety zabezpieczające nagrzewaniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu np. do Opla Insygnii to prawdziwy gigant;)
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać ale dość głośne są opony pirelli
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten silnik ma dwa oblicza -spokojne i ekonomiczne albo dynamiczne i nieekonomiczne. Rewelacja jeśli się stosuje do tego co pokazuje komputer -tzn. do odpowiedniej zmiany biegów. W trasie przy dupowatej jeździe (do 120) jestem w stanie zejść poniżej 6l/100! Autostrada 140 -około 7,5l/100 powyżej 150 zaczyna się już około 9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 80 tys. było naprawdę warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek awarii. Klocki wymieniłem przy 90 tys. km, przy 100 tys, przepaliła się żarówka postojowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]