Inne
: To, że zwykły z zewnątrz okazuje się świetny po bliższym spotkaniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zaczyna pukać po 80 tys.
Układ hamulcowy
: Padło serwo po 70 tys.
Inne
: Jak dla mnie - za popularny ;-) Nie wyróżnisz się z tłumu
5,0
Całokształt
Do modelu byłem uprzedzony - samochód dla emerytów. Trochę tak wygląda, szczególnie tył mało mi się podoba.
Ale wrażenia ze środka, szczególnie z jazdy mocno to rekompensują.
Jak dla mnie pod względem technicznym jest to samochód taki, jaki powinien być.
Zaznaczam, że nie wiem, jak wygląda wersja standardowa i co zawdzięczam dodatkowo płatnym dodatkom - więc sprawdźcie przez zakupem, czy macie to samo :)
Bardzo mięciutka skóra kierownicy, dobre zakresy regulacji, przewygodne fotele (skórzano materiałowe). Wszystko w zasięgu ręki, dobrze ustawialne. Dokładna navi, centrum rozrywki z twardy dyskiem - zmieścisz całą płytotekę, rolety (tył elektryczna, tylne drzwi - ładnie wkomponowane). Ogromny bagażnik (jak Ci pomidor wypadnie z siatki i poleci na koniec - ciężko wyciągnąć). Ale dlaczego ma polecieć - sprytni Niemcy dołożyli bardzo praktyczny wieszaczek na siatki.
Dobrze się sprawuje "ręczny" na guziku - niedługo zapomnę jak się ruszało pod górkę. A właściwie "zaciągam" za każdym razem, czasem dla zabawy.
Komfort, ergonomia, wyposażenie, jakość wykonania - niemiecka perfekcja.
Wygląd - trochę minus.
Ogólnie: świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, cichy, przyjemny silniczek. Żadnych problemów.
Nie rozumiem tych, co rzucają się diesle i zostawiają chmury dymu za sobą :-)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia leciutki, pewnie, zakresy długie - dokładnie jak trzeba
4,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi, również na dziurawych nawierzchniach.
Jednak kilka lat jazdy po polskich drogach zaczyna być uciążliwe dla samochodu...
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać dookoła. Czujniki parkowania przód/tył nawet nie są potrzebne, ale skoro są, to niech będą :-)
Świetne bi-ksenony skrętne i wspaniałe doświetlenie zakrętów. Linia światła dopracowana perfekcyjnie.
A doświetlenie bardzo przydatne - w tym samochodzie wyjątkowo dobrze zrobione, bo nie zapala się w zderzaku, tylko jest tak umiejscowione w reflektorze, że z zewnątrz nie widać. Bravo VW.
4,0
Ergonomia
Fotele przyjemnie wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Sterowanie wszystkimi urządzaniami jak trzeba.
Może wyjątkiem jest temperatura na klimie - zupełnie nie pasuje kolorystycznie. I do tego słabo widoczna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic więcej nie oczekuję od samochodu :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm i zapas na ustawieniu fotela. Nad głową też sporo miejsca. Pasażerowie z tyłu również wysocy mają dużo miejsca i wygodną pozycję.
Przestrzeń w bagażniku też wyśmienita. Nie wiem gdzie inni producenci przy dłuższych samochodach gubią przestrzeń :-)
5,0
Wyciszenie
Zamykasz drzwi i jesteś u siebie :-)
A audio to po prostu marzenie. Oglądałem kilka innych samochodów z tej półki - nie to samo. Przestrzeń, precyzja, moc. A do tego możliwość oglądania DVD i twardy dysk z miejscem na całą płytotekę.
Tylko wsiadać i jechać...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pali niewiele więcej niż diesel, a kosztuje mniej. Dla mnie OK. Części w dobrej cenie - uwaga: warto się zabezpieczyć przed staniem się dawcą "organów", co mnie spotkało 2x. Odkąd oznaczyłem lusterka, lampy itd. jest OK
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę brzęczy wewnątrz w prawych drzwiach od dziur / bruku. Poza tym ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniane servo, coś zaczyna pukać w zawieszeniu. Jak dla mnie na tak młody samochód - trochę za dużo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]