Silnik
: Hałasujący Rozrzad Falujące obroty silnika oraz dławienie podczas przyspieszania...
Układ elektryczny
2,0
Całokształt
Zacznę od tego że VW odkupiłem od pierwszego właściciela był Bezwypadkowy z przebiegiem 140 tys km, który serwisował samochód do końca u autoryzowanego dilera. Dlatego myślałem ze to da gwarancję spokoju i niezawodności...BŁĄD! Zachciało mi się luksusu za który sporo zapłaciłem i na którym sporo straciłem...
Do niewątpliwych zalet należy zaliczyć wysoki Komfort jazdy przestronność i naprawdę bardzo dobre wyciszenie.Minus to silnik który nie do końca został dopracowany(ciągłe problemy patrz poniżej) i przede wszystkim elektronika (błędy komputera,ciągłe problemy z centralnym i elektrycznymi szybami) trzeszczące plastiki na desce i kilka innych irytujących drobiazgów. Podsumowując po aucie tej klasy spodziewałem się dużo więcej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Z Jednej strony fajny,na biegu jałowym i w trasie praktycznie niesłyszalny.Osiągi jak na 1.4 całkiem niezłe.Dobre przyspieszenie i niezła elastyczność. Spalanie w dużym stopniu zależy od prawej nogi - w trasie przy jeździe jak emeryt można uzyskać ok 5.5l/100km,jednak jak się go pogoni to i 12-15l potrafi łyknąć a to już trochę za dużo jak na silnik małolitrażowy.
Jednak największą wadą tego motoru jest klekoczący łańcuch rozrządu (poprzedni właściciel dwukrotnie go zmieniał) zwłaszcza jak auto postoi dłuższy czas nie odpalane oraz sporadyczne dławienie się silnika przy gwałtownym wciśnięciu gazu np: wyprzedzanie na autostradzie...
5,0
Skrzynia biegów
Tu jest ocena celująca biegi wchodziły z takim charakterystycznym klikaniem - super precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy i odpowiednio dobrana siła wspomagania.Świetne hamulce oraz Wysoki komfort jazdy,żadne niepokojące dźwięki nie dochodziły z zawieszenia podczas jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki cofania z przodu i z tyłu bez tego było by naprawdę ciężko.
5,0
Ergonomia
Wszytko na swoim miejscu.Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko robi się ciepło w samochodzie, latem klimatronik dwustrefowy daje rade.Plus za nawiewy z tyłu Ogólnie o.k
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest naprawdę doskonale miejsca jest aż nadto zarówno z przodu jak i z tyłu.Bagażnik ogromny spokojnie pozwala się spakować całą rodzina na długie wakace
5,0
Wyciszenie
Rewelacja nie jechałem jeszcze tak dobrze wyciszonym autem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć Jak wspomniałem wcześniej samochód kupiłem praktycznie bez wkładu po zakupie wymieniłem tylko olej i filtr powietrza oczywiście w serwisie VW koszt ok 600zł. Po 1.5 roku Sprzedałem patrz niezawodność.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydałem więcej niż średnia rynkowa na ten samochód (Salon polska odkupiony od pierwszego właścicela) miał mi dać spokój na parę lat i frajdę z jazdy.Nie stesty było odwrotnie... Może akurat trafiłem pechowy egzemplarz.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Falujące obroty silnika
wiecznie zacinający się central
świrujące czujniki przód i tył podczas wilgotnej pogody
awaria szyby elektrycznej
trzeszczące plastiki na desce
Błędy na kompie które na drugi dzień znikały
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hałasujący rozrząd
Okresowe dławienie się silnika podczas przyspieszania - ciężkie do zdiagnozowania gdyż działo się to sporadycznie...
Podczas odpalania nierówna praca silnika także sporadycznie na kompie żadnych błędów
Nigdy więcej TSI !
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]