Gdyby nie glosna praca rozrzadu po uruchomieniu byloby doskonale. Niskie spalanie, komfort, niezawodnosc i ekonamia to niewatpliwe zalety passata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny-styl jazdy bardzo podobny do diesla z uwagi na przebieg momentu obrotowego 200Nm od 1500-4000 obr/min. Pomimo sporej masy daje rade choc przy wyzszych predkosciach przydaloby sie z 30 KM więcej.
Pewne problemy przy rozruchu zimengo silnika szczegolnie w niskich temperaturach - zanim olej dotrze do lancucha rozrzadu przez okolo 3-5 sec pracuje dosc glosno.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzujne wybieranie przelozen-plus za 6 bieg zpewniajacy cisze i niskie spalanie przy wyzszych predkosciach.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny sprawuje sie bardzo dobrze zapewniajac precyzje i komfort prowadzenia. Tylne zawieszenie wielowachaczowe pracuje ciut za glosno przy wiekszych nierownoscach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra we wszystkich kierunkach (wzrost 190 cm), ale musze przyznac ze czujniki parkowania z dwoch stron sie przydaja (wizualizacja na ekranie).
5,0
Ergonomia
Jak na VW przystalo wszystko we wlasciwym miejscu i pod reka. Obsuga wszystkich urzadzenpokladowych jest intuicyjna i nie wymaga czytania instrukcji obslugi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uklad klimatyzacji jest bardzo wydajny (dwustrefowy climatronic). Jesli chodzi o nagrzewanie to przy niskich temperaturach niestety potrzeba okolo 5 min zanim poleci cieple powietrze ale to typowe dla wszystkich nowych samochodow.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaca ilosc miejsca dla 4 doroslych osob wraz z bagazem. Nawet gdy z przodu siedzi wysoka osoba to z tylu wciaz jest wystarczajaco miejsca dla osob do 190 cm. Bardzo duzy bagaznik o regularnym ksztalcie.
5,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym nie slychac silnika w ogole. Przy predkosciach do 140 km/h jest rewelacyjnie, choc i przy 200km/h da sie dosc komfortowo podrozowac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma o oczekiwac przy tej wielkosci i masie pojzadu spalania na poziomie 6 litrow. W miesice spalanie okolo 8-10 litorw w zaleznosciod dlugosci trasy, korkow i stylu jazdy. W trasie jadac z kompletem pasazerow i wlaczona klimatyzacja nie ma problemow z utrzymaniem spalania na poziomie 7 litrow. Jadac drogami pdmiejskimi z predkoscia 70-90 km/h udalo mi sie zejsc na odcinku okolo 100 km do 4.8 (ecodrving z wyzeczeniami). Przy predkosciach rzedu 180-200 trzeba sie liczyc z 11-14 litrami na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod kupowalem w zeszlym roku przed premiera liftingu B6 w zwiazku z czym udalo sie uzyskac rewelacyjna cene za ten pojazd 77000. Wyposazenie kompletne: 10 airbagow, dwustrefowy climatronic, bi-ksenony skretne z doswietlaniem zakretow, elektryczne rolety, pelna elektryka, tempomat i wiele innych. Plus za radio ze zmieniarka i 8 glosnikami (bardzo przyzwoita jakosc dzwieku).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie poskrzypiwanie z okolic deski rozdzielczej na wyjatkowo duzych dziurach podobnie z podlokietnikiem po stronie pasazera(od nowosci) ale serwis powiedzial ze towyeliminuje. Podobnie jak glosna prace przy rozruchu (zalecaja wymiane oleju co 15 tysiecy pomimo ze w ksiazce jest co 30 tysiecy). Cala reszta dziala rewelacyjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]