Kupując samochód z tym silnikiem muszę przyznać, że miło jestem zaskoczony. Bałem się, że dynamika będzie gorsza niż podaje producent. Na moje wyczucie wszystko się zgadza i jest OK. Jak ktoś chce dynamiczniejszy to ma spory wybór.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bez zarzutu, a ekspertem nie jestem - OK
5,0
Układ jezdny
Do tej pory jeździłem niższej klasy samochodami - dla mnie OK.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj chyba najwięcej zastrzeżeń. Mam około 180cm. I nie wiem jak bym ustawiał siedzenie, to na skrzyżowaniu gdy stoję pierwszy mam kłopoty z obserwacją sygnalizatorów świateł wiszących nad jezdnią i tych po boku. Zbliżając się powoli do przejścia (skrzyżowania) przednie słupki (zwłaszcza lewy)potrafią zasłonić pieszego wchodzącego na jezdnie.
Znajomi mi mówią, że w innych współczesnych samochodach podobnej klasy jest podobnie? Airbagi w słupkach itp.
4,0
Ergonomia
Dałbym może i wyżej ale niestety nie mam sterowania bajerami w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie OK - mam automatyczną klimatyzację.
W zimie przy większych mrozach wydaje się mi, że trochę za długo nagrzewa się.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać.
5,0
Wyciszenie
Z tym silnikiem OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie to poza zmianami kół - lato/zima/lato nic przy nim nie robiłem.
Spalanie od października do marca jeżdżąc po Trójmieście (starając się ominąć godziny szczytu)i tylko raz wybrałem się do Warszawy na komputerku wynosi 7,9 l/100km - to tak z 5.000km
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak każdy samochód po prostu mógłby być tańszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie nawaliło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie nawaliło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]