Witam wszystkich serdecznie!!!
Będzie to jest mój pierwszy post na tym forum.
Mam na imię Piotr , mieszkam w Warszawie
Oto krótki opismojego passata:
- Rocznik : marzec 2000r
- Moc 90KM – dla mnie w sam raz – mocniejszego nie potrzebuje
- Oznaczenie silnika AHU
- Skrzynia manualna 5-biegowa
- Przebieg ok 162tys km ( przebieg – śmiem twierdzić z różnych przyczyn ,że jest oryginalny
- w Polsce od 2005 roku ( 1 właściciel w Holandii i 1 w Polsce- ja jestem drugim właścicielem w Polsce a zarazem trzecim ogólnie)
Wyposażenie:
- KLIMATYZACJA
- PRZYCIEMNIANE WSZYSTKIE SZYBY
- 2 X PODŁOKIETNIK (przód i tył)
- 4 X PODUSZKI POWIETRZNE ( PRZÓD I BOKI)
- ELEKTRYCZNE WSZYSTKIE SZYBY
- ELEKTRYCZNE LUSTERKA
- PODGRZEWANE LUSTERKA
- WSPOMAGANIE KIEROWNICY
- TEMPOMAT
- ABS
- ESP
- RADIOODTWARZACZ ORYGINALNY VW
- DZIELONA i SKŁADANA KANAPA
- CENTRALNY ZAMEK (PILOT)
- IMMOBILISER
- AUTOALARM VW
Jaki jest ten samochód wg. mnie ?
Otóż ja do tej pory miałem różne auta , ale nigdy takiej klasy a , były to : maluchy, 127p, morris, skoda 105, wartburg ( krótko), fiat CC700, matiz, i ostatnio (od 2003 do 06.06.2009r) Skoda Fabia – ( prawko mam od 1982 roku i jeżdżę prawie non stop).
Tak więc mogę mieć porównanie z tymi tylko autami – jednak to nie jest ta klasa samochodów !!!!!!!
Ogólnie Passacik zaskoczył mnie pozytywnie tym :
Małe spalanie – jak na taki samochód
Ładna sylwetka – ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje- ale mnie się podoba bardzo !!!!!!!!!!!!
Przystępne ceny części zamiennych ( niektóre nawet tańsze jak do Skody)- serwis aukcyjny alegro
Paska kupiłem niedawno , bo pod koniec maja i zrobił on już ok. 1500km
( przyznam się ,że sam wynajduję preteksty aby nim jeździć jak najwięcej), ponieważ jazda nim to czysta przyjemność !!! – on po prostu płynie !!!!
Jak do tej pory sprawuję się wyśmienicie.
Za niedługo będę musiał jechać na przegląd ( za ok. 3tys. Km) i wtedy napiszę ile mnie wyniósł przegląd ( w warsztacie prywatnym, gdzie ten egzemplarz Passata był serwisowany od czasu sprowadzenia go do Polski).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli komuś nie przeszkadza charakterystyczny stukot silnika - to O.K.
Nie jestem kierowca wyścigowym - ale też nie jestem zawalidrogą - ten typ silinka o takiej mocy mi osobiście wystarcza.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w tym modelu w stosunku do porzprzednich aut jakie posiadałem to po prosu miód !!!
Jednak trzeba się też do niej wg. mnie przyzwyczaić. bieg 1 i 2 są bardzo - no jakby to powiedzieć - dość krótkie.Bieg 3 i 4 - O.K. - mi osobiście służą do wyprzedzania a bieg 5 - wiadomo do czego służy .....
Biegi staram sie zmieniać przy obrotach silnika 1800- 2200 ( oczywiście nie dotyczy to manewrów wyprzedzania).
5,0
Układ jezdny
Ten samochód po prostu płynie. Wiadomo jakie są polskie drogi - trzeba uważać i to wszystko.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj trzeba mieć wyczucie ( parkowanie tyłem) - dobrze aby miał czujniki parkowania- mój egzemplarz nie ma i niestety właśnie przy parkowaniu tyłem i własnie z tego powodu zatrzymałem się na wystającym pachołku- zderzak minimalnie pękł na odcinku 8 cm. ale to moja wina. po prostu taka konstrukcja samochodu i albo się z tym zgodzisz albo nie.
5,0
Ergonomia
Jak to w niemieckich autach - wszystko uporządkowane i pod ręką- surowość ale jednocześnie i porządek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj nie mam porównania. Po prostu działa i klimatyzacja i wentylacja i jest O.K.
Dlatego ocena dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do moich poprzednich aut - po prostu ogrom.
Ogromne wnętrze – mój syn – Maciek , który ma 17 lat i 187 cm wzrostu spokojnie mieści się z tyłu i nogi wcale mu nie dotykają do przedniego fotela pasażera, o bagażniku nie wspomnę – bo i po co – po prostu ogromny.
4,0
Wyciszenie
tutaj jest wszystko na poziomie dobrym - jak to mówią inni - bez wodotrysków ale O.K.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż.........
Napiszę tak przy jeździe na trasie z prędkością 80-100 km/h w 3 osoby z włączoną klimą komputer pokazywał mi 5- 5,1 litra ( jazda na działkę).
Taki sam test zrobiłem wracając z działki ale już bez klimy ( nastepny dzień wracałem) i jadąc jak wyżej komputer pokazał mi 4.6 - 4,8litra .
Nie wiem może mam zepsuty ten komputer ..........
Natomiast w mieście tzn. w naszej kochanej Warszawce...... no cóż tutaj bardziej trzeba by było to przeliczyć na motogodziny............ ponieważ więcej się stoi w korkach jak jedzie.
Jednak jak pojeździłem sobie w sobotę i niedzielę to jest 6 i 7 czerwca to po nagrzaniu się silnika komputer pokazywał 5,6 litra - no ale wtedy można było jeździć spokojnie po Warszawie.
4,0
Stosunek jakość/cena
No tutaj trzymają ceną bardzo i chyba jest to odzwierciedleniem ich popularności w Polsce, niskich cen zamienników a także niezawodności
( pod warunkiem jego serwisowania i normalnej jazdy - mam na myśli to ,że ten samochód nie jest stworzony do wyścigów ulicznych , ani też do ścigania się np. z Porsche, ani też do uzyskiwania 100km/h w przeciągu 6 sekund, ani też do jazdy po wertepach czy w po polnych drogach - do tych celów są po prostu inne typy samochodów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tutaj nie mam wyrobionego zdania - dlatego ocena dobra
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się nie przytrafiło lecz nie mogę wykluczyć jakiś usterek - dlatego ocena dobra
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]