Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

kaz, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,08
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To że jeszcze nikt mi go nie ukradł
2,0
Całokształt
I w ten oto sposób mit o bezawaryjnych samochodach z logiem VW na masce , pękł niczym bańka mydlana
Wrażenia
3,0
Silnik
130 KM w dzisiejszych czasach w aucie , które waży prawie 1500 kg ,nie robi większego wrażenia . Troszkę ten stan poprawia zmiana oprogramowania silnika . Ale wówczas autko bezradnie kręci kolami w miejscu ,katując kontrole trakcji . Inaczej sprawa wygląda przy wyprzedzaniu lokomotywo podobny moment obrotowy (285 Nm seria i 360 Nm po chipie) spokojnie radzi sobie z autem i to bez częstego sięgania do lewarka . Kultura pracy pompowtryskiwacza jest pod psem i to pod jamnikiem , warczy , trzęsie i klekocze .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów jest dobrze zestrojona . Skoki lewarka krótkie i precyzyjne . Przy zmianie biegu z drugiego na trzeci potrafi czasem przyhaczyć ( nie jest to wina sprzęgła). W tym modelu i tym roczniku jest skrzynia 5 stopniowa , brakuje jednak tej 6 zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
4,0
Układ jezdny
Pytanie czy awaryjność zawieszenia wielowahaczowego należy traktowac jako mankament auta przy jakości naszych dróg. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności a układ kierowniczy działa z odpowiednia siła . Przekłada się to na dobre czucie auta na drodze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z za kierownicy jest co najmniej kiepska . Do tyłu ogranicza ją wysoki bagażnik .
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest mocna stroną aut z grupy vag . Przełączniki rozmieszczone są intuicyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik ma kłopoty dopiero przy komplecie osób na pokładzie żeby zima odparowac szyby .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pytanie brzmi - jakim autem wczesniej trzeba jeździć ,żeby narzekać na brak miejsca w passacie ? Kufer kosmiczny.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest dobrze wyciszony lecz opory powietrza opływającego karoserie są zbyt głośne .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie części zamienne w połączeniu z wysoką ceną zakupu i średnim zużyciem paliwa , nie nastrajają optymistycznie . Nie pociesza też wbrew pozorom duża utrata wartości.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać nic ująć
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oj oj tutaj jak mówią zaczynają się schody. Oki żeby nie być gołosłownym to zaczne od początku . - mikrowłącznik klapy bagażnika - mikrowłącznik drzwi kierowcy - mikrowłącznik drzwi pasażera lewy przód - oświetlenie prawej blendy - cieknące lewe tylnie drzwi ( uszczelka ) auto bezwypadkowe - odpadający guzik od hamulca ręcznego - złuszczające się plastiki - pęknięty zatrzask mocowania sprężyny podnoszenia fotela - wyskakujący włącznik kontroli wnętrza na słupku -
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
He he w tym miejscu też kolorowo nie jest - wahacze przednie 30 tys km cały komplet ( znowu zaczynają stukać) - Przeładowuje turbina - alternator ( wymiana na nowy) - podnośnik szyby lewy przód - podnośnik szyby prawy przód - łożysko prawe przednie koło - klapa nawiewu klimatronika - wentylator klimatyzacji

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan