I w ten oto sposób mit o bezawaryjnych samochodach z logiem VW na masce , pękł niczym bańka mydlana
Wrażenia
3,0
Silnik
130 KM w dzisiejszych czasach w aucie , które waży prawie 1500 kg ,nie robi większego wrażenia . Troszkę ten stan poprawia zmiana oprogramowania silnika . Ale wówczas autko bezradnie kręci kolami w miejscu ,katując kontrole trakcji . Inaczej sprawa wygląda przy wyprzedzaniu lokomotywo podobny moment obrotowy (285 Nm seria i 360 Nm po chipie) spokojnie radzi sobie z autem i to bez częstego sięgania do lewarka . Kultura pracy pompowtryskiwacza jest pod psem i to pod jamnikiem , warczy , trzęsie i klekocze .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów jest dobrze zestrojona . Skoki lewarka krótkie i precyzyjne . Przy zmianie biegu z drugiego na trzeci potrafi czasem przyhaczyć ( nie jest to wina sprzęgła). W tym modelu i tym roczniku jest skrzynia 5 stopniowa , brakuje jednak tej 6 zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
4,0
Układ jezdny
Pytanie czy awaryjność zawieszenia wielowahaczowego należy traktowac jako mankament auta przy jakości naszych dróg.
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności a układ kierowniczy działa z odpowiednia siła .
Przekłada się to na dobre czucie auta na drodze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z za kierownicy jest co najmniej kiepska . Do tyłu ogranicza ją wysoki bagażnik .
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest mocna stroną aut z grupy vag . Przełączniki rozmieszczone są intuicyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik ma kłopoty dopiero przy komplecie osób na pokładzie żeby zima odparowac szyby .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pytanie brzmi - jakim autem wczesniej trzeba jeździć ,żeby narzekać na brak miejsca w passacie ? Kufer kosmiczny.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest dobrze wyciszony lecz opory powietrza opływającego karoserie są zbyt głośne .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie części zamienne w połączeniu z wysoką ceną zakupu i średnim zużyciem paliwa , nie nastrajają optymistycznie . Nie pociesza też wbrew pozorom duża utrata wartości.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać nic ująć
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oj oj tutaj jak mówią zaczynają się schody.
Oki żeby nie być gołosłownym to zaczne od początku .
- mikrowłącznik klapy bagażnika
- mikrowłącznik drzwi kierowcy
- mikrowłącznik drzwi pasażera lewy przód
- oświetlenie prawej blendy
- cieknące lewe tylnie drzwi ( uszczelka ) auto bezwypadkowe
- odpadający guzik od hamulca ręcznego
- złuszczające się plastiki
- pęknięty zatrzask mocowania sprężyny podnoszenia fotela
- wyskakujący włącznik kontroli wnętrza na słupku
-
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
He he w tym miejscu też kolorowo nie jest
- wahacze przednie 30 tys km cały komplet ( znowu zaczynają stukać)
- Przeładowuje turbina
- alternator ( wymiana na nowy)
- podnośnik szyby lewy przód
- podnośnik szyby prawy przód
- łożysko prawe przednie koło
- klapa nawiewu klimatronika
- wentylator klimatyzacji
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]