Silnik
: oszczędny, mocny i na dodatek na hamowni pokazuje sporo większą moc niż fabryka podaje.
4,0
Całokształt
poza marnym zawieszeniem i układem kierowniczym to bardzo fajne bezawaryjne auto. jak ktoś nie ma zapędów by ostrzej jeździć po zakrętach to polecam ten samochód. duży, pakowny, oszczędny i bezawaryjny. może troche brakuje mu polotu, taki trochę pancerwagen ;)
Ogólnie nie kupiłbym jeszcze raz tego auta ale tylko z jednego powodu: kiepskie zawieszenie/ukł.kierowniczy - dla mnie auto ma się kleić do jezdni a nie bujać na boki i podskakiwać ale to w zasadzie jedyny powód tej decyzji.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik naprawdę niezły. oszczędny, mocny. ostatnio na hamowni pokazał 146 KM a nie był nigdy chipowany.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegów. dobra skrzyna, biegi ładnie wchodzą, krótki skok lewarka. nie mam zastrzeżeń
2,0
Układ jezdny
tragedia. autem buja i przechyla na zakrętach jak kutrem rybackim na pełnym morzu a nie jest przy tym jakoś specjalnie komfortowe. układ kierowniczy \"dorównuje\" w swej beznadzieji zawieszeniu - jest nieprecyzyjny a na długich łukach trzeba korygować tor. co do trwałości to trudno mi stwierdzić czy jest tak nietrwałe jak wszyscy mówią - moj passek ma 122tyś i na razie cisza.
Generalnie śmieszy mnie jak ktoś pisze w ocenie tego auta że "dobrze się trzyma drogi" albo "jak przyklejony" - świadczy to tym, że ktoś kto wypisuje takie brednie to albo nie wie o czym pisze albo jego porzednim autem była skoda 105L i to jego jedyna skala porównawcza.
I żeby nie było, nie chodzi mi o to że passat nie jest rajdową taczką z zespawanym zawieszeniem - są auta które doskonale łączą dobry komfort resorowania z pewnym i neutralnym zachowaniem na drodze. o przechyłach już nie wspominając.
Komfort
4,0
Widoczność
jest ok, słupki nie są za grube.
3,0
Ergonomia
generalnie ok poza jedną sprawą: co za idiota umieścił sterowanie climatronikiem/wentylacją na samym dole konsoli, obok lewarka biegów? sterowanie climą powinno być bliżej kierowcy bo zeby cos przestawić trzeba długo szukać wzrokiem odpowiedniego guziczka \"na dole\" deski odrywając na dłuższą chwilę uwagę od drogi. nie za fajne to.
Oprócz tego dostęp do żarówek z przodu to masakra - spróbujcie wymienić pozycyjną, ale sporo aut dziś tak ma więc nie obniżam za to oceny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic czasami żyje własnym życiem i działa w dziwny sposób ale tragedii nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duużooo tego :)
4,0
Wyciszenie
biorąc pod uwagę klasę auta to źle nie jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy moim stylu jazdy to naprawdę nie można chcieć by tak duże auto paliło mniej. jeszcze raz brawa dla VW za ten silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
używane paski b5 po liftingu można naprawdę dziś za grosze kupić, aż się dziwię.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic specjalnego sie nie dzieje :). I dobrze :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raz rozsypało się łożysko pompy wspomagania (chyba? dawno było i nie pamiętam czy to na pewno było to;) i strasznie piszczało jak się na postoju skręciło koła na maksa, poza tym sie nie psuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]