Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Wojtek W e-mail: wuwu0@vp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
2,69
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie. Tej wielkości wóz zadowala sie 5 litrami ropy w miescie. W trasie, przy szybkości przejazdowej rzędu 120 km/h, spalanie spada do 4,5 - 4,7.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Na sterownik silnika spływa CAŁA WODA z przedniej szyby a sterownik zamkow umieszczony w miejscu gromadzenia sie wody we wnetrzu.
Zawieszenie : Co 15 20 tysiecy jest cos do wymiany na przegladzie.
Inne : Wiecznie zmieniające ustawienia fotele. Mało istotne ale wq****
3,0
Całokształt
Przeciętny samochód średniej półki. Mało wygodny w trasie. Na tylnej kanapie 3 osoby to nieporozumienia. Wystrój wnętrza to grobowiec, prawdziwa niemiecka finezja. Rekompensatą jest niskie spalanie jak na tak duży samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo kulturalna praca. Bardzo niskie spalanie. Dla wozu tej wielkości jednak nieco za mały. Natomiast sprężarka kiepskiej jakości. Dwa razy popsuł sie napinacz paska wieloklinowego. Osłony plastikowe, zwłaszcza górna, nie wytrzymują drgań i pękają. Do wyjęcia akumulatora trzeba cudotwórcę lub "nieprzeciętną siłę". Umieszczenie elektronicznego sterownika dokładnie pod miejscem największego spływu wody z przedniej szyby jest czystym, niemieckim idiotyzmem.
3,0
Skrzynia biegów
Pracuje sprawnie, ale ma za krótkie biegi 3 i 4. Często w momencie wyprzedzania, zwłaszcza w warunkach naszych, gdy wyprzedzany przyśpiesza, silnik bardzo szybko dochodzi do odcięcia i samochód nagle staje dęba. W efekcie w czasie wyprzedzania często trzeba zmieniać bieg z 3 na 4. Przydał by się bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni.
2,0
Układ jezdny
Bardzo skomplikowany układ pięciu wahaczy aluminiowych. Na naszych drogach wytrzymują 15 do 20 tysięcy. Regeneracja ich jest niemożliwa a komplet na koło, to ok 1000 zł. Jeśli sprawny, samochód dobrze trzyma się drogi, lekko nadsterowny. Jednak nawet przy minimalnym zużyciu wahaczy jego zachowanie staje sie nieprzewidywalne, zwłaszcza w zimie. Potrafi niemile zaskoczyć kierowcę.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki. Gorsza do tyłu. Model sedan. Czujniki parkowania powinny być w standardzie a nie były.
2,0
Ergonomia
Podłokietnik przeszkadza w zmianie biegów. Wale w niego łokciem. Siedzenia niewygodne i bardzo ograniczona regulacja. Praktycznie nie sposób optymalnie ustawić siedziska. Podparcie kręgów lędźwiowych fatalne, nawet mimo możliwości regulacji. Siedzenia nie trzymają na boki. Schowek przysłonięty drążkiem zmiany biegów to kpina. Złe osadzenie zagłówków. Fatalny sposób regulacji klimatyzacji, aby ja wyłączyć, trzeba naciskając sukcesywnie lub długo trzymać przycisk ręcznej regulacji obrotów wentylatora. W przypadku nagłego pojawienie sie kłębu czarnego dymu z wyprzedzanej ciężarówki nie ma możliwości szybkiego wyłączenia klimy a przełączenie na obieg wewnętrzny trwa ok 3 sekund. W efekcie zasysamy całe spaliny do samochodu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fatalne nawiewy, których przepływu nie można indywidualnie regulować. Oświetlenie nawiewu jest bardzo awaryjne a ich wymontowanie, bez skaleczenia deski czy zewnętrznego plastiku, graniczy z cudem. Z tyłu wentylacja wręcz dramatyczne zła. Nie ma możliwości szybkiego skierowania tam strumienia powietrza. Klimatyzacja zbyt słaba. Schłodzenie samochodu po kilku godzinach postoju na słońcu trwa ponad 20 minut. Przy 4 osobach i dużym deszczu parują tylne boczne szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca dla prawej nogi kierowcy. Mimo wielkości samochód sprawia wrażenie ciasnego.
3,0
Wyciszenie
Słyszalna praca silnika, zwłaszcza po częstym uszkodzeniu plastikowej obudowy silnika. Słychać też opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powala niskie zużycie paliwa. Na jednym baku jadę nad morze i z powrotem - 470 km w jedna stronę - i przez tydzień po mieście.
1,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie dorastający do własnej sławy. Za jego cenę można nabyć znacznie lepiej wyposażonego Japończyka lub Francuza lub wręcz samochód z wyższej półki. Legendarna jakość samochodów niemieckich, to historia.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sterownik pilota umieszczona na podłodze pod fotelem kierowcy, dokładnie w miejscu gdzie najszybciej zbiera się woda przesączająca się do samochodu. Źle spasowane plastiki, psujące się podświetlenia pokręteł, uszkodzony zamek, wiecznie wysuwająca się gumka ze schowka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwukrotne uszkodzenie turbiny, w tym jedna wymiana. Dwukrotne złamanie się napinacza paska wieloklinowego. Wymiana przewodów klimy, często ocierających się o dolne śruby silnika. Tego nie widać w czasie oględzin ze względy na dolna osłonę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan