Jak na 10-letnie auto spisuje się bardzo dobrze. Zdecydowanie nie nadaje się już do dużych przebiegów (pomimo że to diesel). Jeździ się przyjemnie, auto jest wysoko jakościowe, nic nie skrzypi, nie stuka w desce. Bardzo dobrą opinię psują w moich oczach koszty napraw. Nigdy nie stanął mi na drodze, nawet jak zepsuł się czujnik turbiny przejechałem bez problemu całą europę (1300km).
Wrażenia
5,0
Silnik
Super jednostka (AFN), bardzo dynamiczna, dopasowana do auta, niezawodna
5,0
Skrzynia biegów
Praca bez zarzutu, precyzyjna
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zapożyczone z Audi A8 sprawia, że autem jeździ się bardzo dobrze. Jest bardziej twarde niż Peugeot czy Fiat ale bardziej miękkie niż BMW. Ogólnie w sam raz jak na klasę auta
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest przeciętna, przydałyby się czujniki parkowania, reszta bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mogła by być bardziej wydajna (BMW5, A6 czy S-klasa radzą sobie lepiej), ogrzewanie bardzo wydajne, szybko nagrzewa nawet w zimne dni. Climatronik sprawdza się bardzo dobrze, brakuje trochę dwóch stref
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo lepiej niż w BMW5
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika na niezadowalającym poziomie, wyciszenie kół/wiatru lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest super, nigdy nie wyszedłem ponad 8 litrów nawet stojąc w korkach. Koszty napraw są wysokie, naprawa tylko tego co się zepsuło kosztuje później kilka razy więcej. Warto zapłacić więcej i pojechać do kogoś, kto zna się na aucie, najgorszym wrogiem Passata okazali się nieudolni mechanicy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za rozsądną cenę dostajemy duże, dobrze wykonane auto. Warto kupić climatronik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 10-letnie auto to padły tylko plastiki od nawiewu środkowego oraz czujnik turbiny (standard w tych silnikach, 150zł w ASO)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to padła przekładnia, pompa wspomagania, wahacze (standard w tych autach), pompa klimatyzacji, dmuchawa klimy. Przejeżdżając autem 10-letnim prawie 60tys. km., dokładnie spisując naprawy okazało się, że na każde 100km przypada 20zł napraw (nie liczę kosztów eksploatacji). 10tys. km za 2000zł (+koszty eksploatacji) to wynik nie zachwycający, ale widziałem gorsze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]