Silnik
: Początkowo spokojne 101 koni po CHIPIE zamieniło się w dynamiczny tabun 130 rumaków.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tu jest pies pogrzebany, polskie drogi weryfikują wszystko co zamontujesz i niszczą to szybciej lub bardzo szybko w zależności od marki i $ jakie włożysz...
4,0
Całokształt
4 z bardzo dużym +. Jeszcze nie miałem okazji jeździć autem doskonałym, ale to jest bardzo dobre :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy na poziomie przeciętnym, jednakże cóż wymagać od konstrukcji silnika sprzed kilkunastu lat w porównaniu z dzisiejszą technologią... Elastyczność bardzo dobra, charakterystyczna turbodziura, która zostaje w znacznym stopniu zatuszowana przy chipowaniu. Chip bardzo mile widziany w wersji AVB 101KM, podnosi moc do ok. 130KM i pozwala dynamicznie przyspieszać od 1600 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wg. mnie bardzo dobra, precyzyjna, krótka, biegi wchodzą jak w masło. W porównaniu do japończyka wygrywa bezapelacyjnie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak po szynach, z tym, że to kawał samochodu i nie służy on do szaleństw, jednakże kiedy odzywa się dusza \"rajdowca\" to nie można narzekać. Zimą czuć, że zarzuca tyłem, ale to przez gabaryt auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na taką szafę to nie jest źle, jednakże szału nie ma, bez czujników cofania znaczne utrudnienie w bezpiecznym parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Jak to w niemieckim samochodzie, wszystko pod ręką i poruszanie się po kokpicie jest raczej intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic zdecydowanie pomaga w przetrwaniu upałów oraz deszczowych dni kiedy parują szyby. Jedyny problem to zaparowane tylne szyby, z czym poradzić sobie nie mogę...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kwestii to prawdziwy gigant! Każdy użytkownik pojazdu ma tyle przestrzeni ile potrzebuje. Podróz w 4 dorosłe osoby przez 15h nie powoduje zmęczenia, a bagażnik pozwala zabrać ze sobą wszystko czego dusza zapragnie.
3,0
Wyciszenie
Człowiek szybko przyzwyczaja się do dobrego, a tutaj raczej Pasek nie króluje, chociaż może 10 lat temu był na topie, to teraz są nowe standardy...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
CHIP to fantastyczne rozwiązanie, mam więcej mocy pod pedałem gazu, mogę pozwolić sobie na bardziej dynamiczną jazdę, a naprawdę rzadko się zdarza, żebym przekroczył spalanie na poziomie 6 l/100km!
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykładasz większe pieniądze niż na Renię czy Forda, ale wg. mnie dostajesz lepszą jakość i pewność, że jeśli autko nie było kombinowane to pojeździ dłuuugi czas.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mnie jeszcze nie zawiodło,jednakże nabawiłem się trochę strachu, kiedy będąc na Węgrzech nie mogłem otworzyć wlewu paliwa na stacji...Ogólnie jeśli ktoś nie wie gdzie szukać to będzie miał masę problemów, a podstawą jest moduł komfortu pod siedzeniem kierowcy, który jest najczęściej zalany wodą, bo odpływ wody na podszybiu jest zatkany i cała woda spływa pod siedzenie. Jak zaleje moduł to wtedy naprawdę dzieją się cuda i elektronika wariuje, jednakże wystarczy przetkać odpływ, wysuszyć moduł i cieszyć się jazdą... :)No i to zawieszenie... ehhh.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i mam nadzieję, że nie będzie... :) Przy niewiadomo jak dużym przebiegu to wymiana sprzęgła i dwumasu nie powinna być traktowana w takim wymiarze, poza tym to nie usterka tylko zużycie materiału.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]