Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Henryk S, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 101KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : :) spalanie 4,5 litra na niemieckich autostradach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Sterownik ABS/ESP
Karoseria : Woda we wnętrzu samochodu
4,0
Całokształt
Do jazdy tylko i wyłącznie po mieście /;, no cóż jazda męczy, to spory samochód. Idealny na trasy powyżej kilkuset km. Solidny, komfortowy, przestronne i estetyczne wnętrze, idealny na dłuższe trasy.Wygląd samochodu nie starzeje się, tani samochód o wyglądzie limuzyny. Bardzo tanie części i łatwość napraw. Niezawodny ekonomiczny silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
nie jest źle, nie jest to jednak 130,w którym kultura p. silnika jak dla mnie jest idealna.
5,0
Skrzynia biegów
w zasadzie bez komentarza, nie spotkałem się z nikim kto narzekałby na skrzynie biegów, pracuje cicho i precyzyjnie. W wersji 130 skrzynia \"piątka\" idealna, natomiast w wersji 101 mam wrażenie, że biegi są za krótkie. (skrzynia 6 -cio biegowa raczej na polskich drogach to pomyłka;/, ktoś kto jeździ po autostradach- jak najbardziej)
4,0
Układ jezdny
przednie zawieszenie wielowahaczowe, chociaż ulega na polskich drogach zużyciu, obecnie nie stanowi problemu jego wymiana, komplet dobrej jakości zamienników to ok 500 PLN. Sztywność zawieszenia:w zależności od ustawienia amortyzatora od komfort od sztywnego.
Komfort
3,0
Widoczność
;/ powiedziałbym, że parktronic przy cofaniu, bądź parkowaniu jest niezbędny. Jeśli chodzi o widoczność z przodu lub widoczność w lusterkach bd.
4,0
Ergonomia
Wygodne siedzenia (koniecznie pluszowe, skóra to porażka, zimne zimą i gorące latem- mam obecnie i nie polecam)Wszystko pod ręką, wyświetlacz b. czytelny, podświetlanie regulowane przydaje się w dłuższych trasach. Wnętrze solidne, plastiki są b. dobrej jakości, nie kojarzą się z tandetą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja to w pełni sterowany elektronicznie climatronic i w tym samochodzie jest naprawdę niezła, zwłaszcza latem (zimą, rzeczywiście samochód nagrzewa się powoli tak po ok 15 km).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód chyba projektowany był z myślą o dłuższych trasach dla pięcioosobowej rodziny, nikt nie powinien narzekać na brak miejsca
4,0
Wyciszenie
jak na diesla bd, cicho grające radia zagłusza dźwięk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd :) nie wiem czy jest sens auto o przeciętnej wartości 20 tyś PLN serwisować w ASO gdzie za przegląd i naprawy zapłacimy w porywach do 1/4 wartości samochodu. Natomiast poza ASO naprawy są śmiesznie niskie ze względu na dostępność tanich części i łatwość naprawy (jak ktoś lubi to większość wykona sam)Myślę, że jak na rok wydamy w granicach 1000 PLN na wszystkie wymiany płynów + jakieś zalecane wymiany części to wszystko. Spalanie różnie, od poniżej 5 l. do powyżej 8 l/100km, chociaż jak na taki samochód te 8 l. to nie jest znowu tak dużo, w sumie przyzwoicie
4,0
Stosunek jakość/cena
W sumie niezły samochód do codziennego użytku w rozsądnej cenie. Spalanie w granicach 6,5 litra nie jest wysokie. Samochód jest bardzo komfortowy, prowadząc go czuje się jego masę.Jak dla mnie stosunek jakość/cena/spalenie/przyjemność z jazdy bardzo dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie jest to samochód, w którym coś się ciągle psuje, coś ciągle trzeba robić, niemniej w moim przypadku irytujące były awarie czujników. Niestety awarie czujników przekładają się na awarie silnika, klimy, napędu, tak że konieczne są diagnostyki komp.(rozwiązanie to zakup własnego kabla diagnostycznego + jakiś VAG)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
prawie normą jest awaria sterownika ABS/ASP naprawa w ASO to poważny wydatek (naprawa we własnym zakresie to regeneracja lub używka w granicach 100 PLN.)zawieszenie - raczej trzeba się przygotować na stałe wymiany co 50-60 tyś, któregoś z przednich wahaczy (jest ich w sumie 8 koszt od 100 do 600 PLN) Silnik jest bez zarzutu, mechanicznie nic się nie psuje, 90% problemów z silnikiem to awarie czujników

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan