Bardzo dobry samochód, ale ze względu na wiek zaczyna coś skrzypieć, coś pukać w desce rozdzielczej. Długo szukałem tego jedynego i nie było to proste. W końcu zjawił się w czarny z beżową skórą w wersji Highline z pełną opcją poza fabryczną nawigacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 2.8 V6 wigoru ma niewiele, generalnie na światłach można przegrać z fiestą. Ale do wygodnego podróżowania autostradami nadaje się idealnie!
4,0
Skrzynia biegów
W moim jest 5 biegowy Tiptronic. Nadaje się jak silnik do dostojnego podróżowania a nie do ścigania. Przy wolnej jeździe gładko i płynnie zmienia biegi ale jeśli chcemy przycisnąć do końca to zanim zmieni bieg zastanawia się "czy oby na pewno dobrze robi..." :-)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, jedzie jak po sznurku. Zawieszenie jest twarde ale przy okazji komfortowe. Dzięki napędowi na wszystkie koła daje poczucie bezpieczeństwa w zakrętach i dużo frajdy w zimę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność generalnie bardzo dobra, poza tym ze to sedan i nie widać kufra ale czujnik parkowania bardzo pomaga przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i pod ręką. Po kilku kilometrach jazdy wiadomo gdzie co jest. Inżynierowie volkswagena postarali się i zrobili kawał dobrej roboty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa bez zarzutu bardzo dobrze utrzymuje zaprogramowaną temperaturę czy latem czy zimą...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest idealnie w mojej wersji są elektryczne ustawiane przednie fotele z pamięcią które można regulować na wszystkie sposoby. po przejechaniu 600 km nie czuje się zmęczony. Z tyłu już trochę gorzej. Kanapa jest niewyprofilowana a miejsca na nogi niewiele.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest genialne. Do 180 km/h można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu a przy okazji przy wkręcaniu silnika na obroty słychać piękny bulgot V6:-)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest różnie. Z jednej strony dzisiaj części zamienne do B5 są na prawdę w przystępnej cenie, jednak serwisowanie silnika i skrzyni do najtańszych nie należą. żeby zrobić większą naprawę trzeba rozmontować przód auta bo silnik jest ciasno upchnięty. Problem jest tez ze spalaniem. W mieście wychodzi do 18 litrów na 100 km w trasie nie udało mi się zejść poniżej 9 l/100km a tak naprawdę jedyną nagrodą za to jest dźwięk V6 pod maską bo osiągi nie są porażające...
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie kosztuje dzisiaj dużo i można za kilkanaście tysi mieć dobry samochód za odpowiednie pieniądze i dodatkowo trochę frajdy z jazdy ale za moje auto pierwszy właściciel zapłacił 189.000zł w 2003 roku...myślę, że to była przesada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę prawie rok i NIC się nie zepsuło. Oczywiście auto jest serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta w "wyspecjalizowanym niezależnym warsztacie:-)"
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak powyżej...nic się nie zepsuło!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
[l/100km]