auto udane pod wieloma względami i naprawdę super komfortowe. trzyma się drogi jak przyklejone. jak kogoś stać na V6 to polecam. komfort jak w AUDI A6 po 2002 roku
Wrażenia
3,0
Silnik
elastycznośc? jaka elastycznośc. auto ma tylko skrzynie 5 biegową, bez turbo silnik i jak chcemy wyprzedzić na 5-tce bez redukcji to musimy być bardzo cierpliwi, a jeśli chcemy sprawnie wyprzedzać to musimy redukować biegi. auto ma 2 wady. brak turbo i skrzyni 6 biegowej. przy 100 km/h jest już 3000 obr/min i przez to spalanie kuleje. ale sam silnik ma dużo ładniejszy dźwięk niż 1.8T
3,0
Skrzynia biegów
pracuje dobrze, krótkie skoki lewarka, ale brak 6-go biegu, głównie na trasie. jakby był to auto paliło by 1-2 litra paliwa mniej
3,0
Układ jezdny
auto mam 4 MOTION więc w zimie nie ma problemu na śniegu, dodatkowo każdy passat miał w standardzie ESP więc dla bezpieczeństwa producent w tej wersji zrobił wszystko co mógł. mam wersje HIGHLINE z 8 poduszkami sprowadzoną z niemiec. nawet nie wiem czy szła taka wersja z tyloma poduszkami na polske
Komfort
3,0
Widoczność
jakoś nie mogę narzekać. do tyłu ok. pomagają czujniki parkowania
3,0
Ergonomia
wszystko pod ręką,choć jak mam sie do czegoś przyczepić to miejsce na napoje koło dźwigni hamulca ręcznego bardzo nie poręczne. jak wstawimy tam napój to wtedy jest wyższy od podłokietnika i przeszkadza w zmianie biegów
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wersja z climatronikiem. działa ok. bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest dużo miejsca na nogi z przodu, a z tyłu tez sporo. można się tym autem wybrać w daleką podróż
3,0
Wyciszenie
jest dobrze. w aucie panuje cisza nawet przy większych prędkościach, a na światłach nawet auta nie słychać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam zamontowany GAZ sekwencyjny za 3000 tyś. butla w kole 50 litrów. jak jeżdże po mieście to pali 15-16 litrów gazu, na trasie przy prędkości 140 km/h weźmie 13-14 litrów, a jak się jedzie do 120 km/h w nocy kiedy jest pusta droga to weźmie równe 12 litrów, gdzie przy obecnej cenie gazu 1,49 ( luty 2009) koszt 100 km wynosi 18 zł. więc nieżle jak na auto V6 i 193 km. po zamontowaniu gazu bagażnik zrobił sie mikroskopijny. auto uzyskuje 200 km/h bez problemu choć raz na niemieckiej autostradzie udało mi się go rozpędzić do 230km/h ale to było z górki i trzeba było go dobrze \\\"bujać\\\"
3,0
Stosunek jakość/cena
za auto dałem 8500 EURO kiedy jeszcze było po 3,20 więc wyszło jakieś 27000 bez opłat. teraz przez droższe EURO musiałbym zapłacić 40000 za ten sam samochód. auto jest z 2002r. i ma wszystko. xenony, el. fotele, skóre, podgrzewane fotele, el. szyby, klime, drewno, navi, czujniki parkowania, 4 MOTION, a to wszystko za 27000. czyli w cenie nowej PANDY.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic nie padło, wymieniłem sprzęgło + koło dwumasowe, bo brało u góry. po wymianie dalej bierze wysoko i chyba jest to dla mnie największa wada tego auta. nie wiem czy we wszystkich passatach tak wysoko łapie sprzęgło ale u mnie tak. jeszcze jedno. passat V6 ma większe zaciski na koła i nie kupujcie felg 15-tek zanim tego nie sprawdzicie. ja kupiłem 15-tki na zime a dopiero potem sprawdziłem :) ponoć zawieszenie bardzo się różni w wersji V6 od tych słabszych silników więc w razie naprawy trzeba mieć z czego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przeguby padły ale to wina naszych \\\"autostrad\\\" ciągnących się od morza po góry.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
[l/100km]