Gdyby nie spalanie, moim zdaniem ciut za wysokie i słaba widoczność, byłoby "bardzo dobrze". A tak -- solidna czwórka z plusem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, z małą "dziurą" przy wchodzeniu na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów -- precyzyjna, krótka, wręcz sprtowa.
5,0
Układ jezdny
Świetne zachowanie w zakrętach, auto "przykleja" się do drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu tylko przyzwoicie, z tyłu słabo (czujniki parkowania to właściwie konieczność). Niezłe lusterka, choć nie obraziłbym się, gdyby były większe...
4,0
Ergonomia
We wnętrzu właściwie bez zarzutu, sporo schowków, dobre rozmieszczenie przyrządów, potencjometrów etc.
Drobne zarzutu do bagażnika (sedan) -- niby sporo litrów, ale większe przedmioty nie wejdą ani od tyłu, ani przez boczne drzwi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z Climatronikiem -- bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, również z tyłu, nawet dla dość wysokich pasażerów. Wygodne fotele.
5,0
Wyciszenie
"A tutaj jest silnik?" -- niech te słowa znajomego wystarczą za komentarz...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm... Hmmm... W trasie ujdzie, przy w miarę szybkiej jeździe spalanie w okolicach 8,5 l/100 km. Ale wystarczy trochę "miasta", by od razu sporo podskoczyło. Przy letnich naprawach jezdni w Łodzi, średnie dzienne spalanie potrafiło dojść do 18 l/100 km, a średnio od tankowania do tankowania do ok. 16 l/100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety, samochód jest dość drogi przy zakupie i dużo traci na wartości przy sprzedaży, zwłaszcza sedan.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 2 lat używania zepsuło się otwieranie prawych tylnych drzwi, przestała działać klimatyzacja (weszła w "tryb awaryjny", trzeba było tylko zresetować) i... to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW
[l/100km]