Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

utc, 8 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na początku sam byłem nieco sceptyczny, bo myślałem sobie "aaa, to benzyna, to pewno trzeba będzie praktycznie stać pod stacją i nie będzie wciskania w fotel", a tu się okazało, że silnik nie żłopie paliwa, jeśli się go do tego nie zmusi, przy czym zachowuje "pazur" i nie rusza się nim jak wolnossącym 1.2. Dodatkowo pracuje miło dla ucha.
5,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy "własny" samochód- tj. żebym nie musiał pożyczać samochodu od ojca, kiedy jadę na zajęcia, no i żeby był dodatkowy samochód w domu. Wcześniej jeździłem okazyjnie Oplem Insignią ojca 2.0 CDTI 160KM. Mimo iż przesiadałem się z nowszego samochodu, to aktualnie wolę jeździć moim paskiem, niż samochodem ojca.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest świetny- pracuje cicho, nie telepie się i jest elastyczny. Dodatkowo przy mocniejszym dociśnięciu można usłyszeć jak fajnie załącza się turbina. Odpala bez zająknięcia nawet na sporych mrozach. 150KM jest moim zdaniem w sam raz dla tego samochodu- dzięki temu potrafi się dobrze zebrać i nie ma strachu przy wyprzedzaniu, no i nie tamujemy drogi jak już włączymy się do ruchu.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj niestety mam zastrzeżenie, a mianowicie brak szóstego biegu- Strasznie to widać, kiedy chcemy jechać autostradowe 140-150km/h. Silnik mógłby mieć wtedy te 2000 obrotów i cicho sobie pracować, a tak to mamy 3k i wrażenie, że męczymy samochód. Poza tym skrzynia jest dobrze spasowana i możemy się spokojnie toczyć na trasie- tutaj akurat 5-tka sprawdza się świetnie.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do samochodu ojca, Passat to niebo a ziemia. Miękkie zawieszenie skutecznie tłumi większość nierówności i milo kołysze (gdzie w Insignii ojca przy zwykłym zerwaniu przyczepności na mokrej nawierzchni cała buda się trzęsie, bo zawieszenie jest tak twarde). Coś tam niby słyszałem o tym, że wielowahacz częściej się psuje i jest drogi w naprawie, ale jak na razie nic się jeszcze nie zepsuło, a samochód jest regularnie serwisowany. Komfort jazdy jest wart tego "poświęcenia".
Komfort
4,0
Widoczność
O ile widoczność do przodu jest bardzo dobra i człowiek wie, gdzie mu się kończy samochód, o tyle do tyłu już tak malinowo nie jest i, jak na razie (przesiadłem się z kombi z czujnikami parkowania) wolę wykręcić sobie raz więcej, niż ryzykować jakąś obcierkę. Wciąż nie mogę zrozumieć, jak kierowcy sedanów radzą sobie bez wycieraczki z tyłu...
5,0
Ergonomia
Świetnie rozłożone schowki, z czego "główny" (pasażera) jest chłodzony. Miękkie, sprężyste fotele i wysuwany podłokietnik są na plus. Tylna kanapa jest również bardzo miękka i dobrze się siedzi. Wszystkie knefle i przełączniki dostępne z fotela kierowcy, nie trzeba odwalać jakichś dziwnych baletów żeby gdzieś sięgnąć. Mi tam się wszystko mieści (klucze, komórki, rękawiczki etc.), więc nie widzę problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super grzanie- sam dobrze nie zdążę się ogrzać, a z kratek już leci ciepło- i to nawet przy -15*C na zewnątrz. Klima podobnie, choć przy 33-stopniowym upale czasami było cieplej, ale wystarczało chwilowo zejść z 21*C na "Pizga złem" (low) i zaraz samochód się schładzał.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca, z tyłu podobnie, jak na sedana w tej klasie, więc nie jest źle- a przynajmniej znajomi mi się nie skarżyli, że im tam ciasno. Podobnie z bagażnikiem- czasem mam wrażenie że jest bardziej ustawny, niż kombi ojca (rozwijana roleta i gruba tylna klapa robią u niego swoje, gdzie u mnie nie ma tego problemu).
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie dźwięk silnika, którego przez "niemądrze" zaplanowany brak szóstego biegu, słychać przy jeździe na autostradzie, byłoby malinowo- po przejściu z diesla kilka razy chciałem go ponownie odpalać, bo byłem pewny, że zgasł. Podobnie odgłosy toczenia i wiatru- nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pasek z tym silnikiem jest bardzo zależny od tego, jak się nim jeździ: -Przy prędkości 80-100km/h w trasie praktycznie jedzie na powietrze, bo są to jakieś śmieszne wartości typu 6-7l/100km -Przy 140-150km/h na autostradzie bierze 10l i tutaj trochę brakuje szóstego biegu "na autostradę". -W mieście podobnie- mi się udało zejść do 8,5/100 ale to była niedziela rano, puste ulice i zielone fale, więc była to praktycznie trasa, tyle że z kilkoma światłami -Podczas "normalnej jazdy" tj. kiedy nie jedziemy jak emeryt, dławiąc samochód ale jednocześnie hamujemy silnikiem, dotaczamy się na światła i nie butujemy go, to spalanie zazwyczaj waha się w granicach 9-11l/100km -Przy jeździe "kiedy nam się spieszy", ale bez zrywania przyczepności i jazdy jak wariat, tylko spinania się od świateł do świateł, to już są wartości od 13l/100 w górę
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tyle ile on kosztował, to chyba nie ma w tej klasie lepszego samochodu (oczywiście, jakieś japońce czy inne wynalazki się znajdą, ale japońce są brzydkie i strasznie się nudzą, a Passat po prostu ma swoją charakterystyczną, "stonowaną" linię i dobrą blachę)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co do tej pory zauważyłem, to trochę rdzy w miejscu tego jakiegoś korka do spuszczania wody pod kołem zapasowym, ale zostało to raz dwa naprawione i zabezpieczone. Oprócz tego to samochód, jak na swój wiek dobrze się trzyma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan