Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Jacek, 10 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W tej klasie najlepszy samochód. Niezawodny, komfortowy i szybki. Jedynie cena dość wysoka, lecz to zrozumiałe, gdyż motoryzacji cena przekłada się zawsze na jakość. Silnik i skrzynia, chociaż u mnie automatyczna, nie należą do awaryjnych. Jeśli coś się psuje to w wyniku wyeksploatowania czyli zużycia na skutek dużego przebiegu. Konstrukcja B5 jest z okresu, gdy jeszcze projektowano z nastawianiem na trwałość. To ostatni trwały Passat, gdzie docenimy niemiecką jakość.5 biegowy tiptronik, stosowany również z BMW oraz wielu innych. Skrzynia lepsza od starszej 4-biegowej. Nie należy do grona skrzyń awaryjnych, lecz jak każda może w końcu wyzionąć ducha, jeśli ma duży przebieg i nikt nigdy nie wymieniał oleju. Zanim to jednak nastąpi, wcześniej daje znać o sobie np. szarpiąc. Automat ten sprawia ze samochodem naprawdę chce się jeździć. Prowadzi się bardzo dobrze. Nie twardy a trzyma się drogi jak przyklejony. Kabina przestronna, doskonale wyciszona. W końcu to flagowy model z tamtego okresu tej marki. Lepszego komfortu nie ma nawet we francuskich autach, a japońskich odpowiedników nie ma nawet co porównywać. Nissan Primera Mazda sporo głośniej, ciaśniej i wszędzie rdza. 1.8 turbo przy emeryckiej jeździe nie spali dużo, lecz kto lubi depnąć, tego raczej powstrzyma wskazanie spalania na komputerze. U siebie zrobiłem chip tuning na prawie 200KM, lubię depnąć, wtedy pali 15 gazu. Trasa jazda spokojna, auto załadowane z całą rodziną, zawsze poniżej 10 gazu. Komputer pokazuje wtedy średnie 6L Czyli normalnie jak przeciętne zwykłe 1.8. Za samochód, sprowadzony, zapłaciłem 2 razy tyle co za mazdę która była tylko rok starsza. Nie ma jednak porównania co do jakości wykonania. Passat trzyma się mino przebiegu ponad 300.000 niemal jak nowy. Zero rdzy, silnik również bez oznak zużycia. Silnik 1.8T , nie wysilony jak na turbo pozwala na łatwą modyfikacją sterownika. Samym programem bezpiecznie można mieć ok. 200KM. Silnik jest bezawaryjny, zupełnie nie opłacają się diesle, trzeba tylko pomyśleć nad instalacją gazową, z którą ten model pracuje doskonale.
5,0
Całokształt
W tej klasie najlepszy samochód. Niezawodny, komfortowy i szybki. Jedynie cena dość wysoka, lecz to zrozumiałe, gdyż motoryzacji cena przekłada się zawsze na jakość.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik i skrzynia, chociaż u mnie automatyczna, nie należą do awaryjnych. Jeśli coś się psuje to w wyniku wyeksploatowania czyli zużycia na skutek dużego przebiegu. Konstrukcja B5 jest z okresu, gdy jeszcze projektowano z nastawianiem na trwałość. To ostatni trwały Passat, gdzie docenimy niemiecką jakość.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy tiptronik, stosowany również z BMW oraz wielu innych. Skrzynia lepsza od starszej 4-biegowej. Nie należy do grona skrzyń awaryjnych, lecz jak każda może w końcu wyzionąć ducha, jeśli ma duży przebieg i nikt nigdy nie wymieniał oleju. Zanim to jednak nastąpi, wcześniej daje znać o sobie np. szarpiąc. Automat ten sprawia ze samochodem naprawdę chce się jeździć.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Nie twardy a trzyma się drogi jak przyklejony
Komfort
5,0
Widoczność
Kabina przestronna, doskonale wyciszona. W końcu to flagowy model z tamtego okresu tej marki. Lepszego komfortu nie ma nawet we francuskich autach, a japońskich odpowiedników nie ma nawet co porównywać. Nissan Primera Mazda sporo głośniej, ciaśniej i wszędzie rdza.
5,0
Ergonomia
Niemiecki ład i porządek. Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Oczywiście najlepiej mieć climatronik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele wygodne z tyłu dużo miejsca. Szkoda tylko że tylna kanapa nie ma regulacji i nie można jej przesuwać jak miałem w Mazdzie.
5,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać. Przy wyższych obrotach mruczy przypominając V6. Ogólnie kabina doskonale wyciszona, w porównaniu do innych w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 turbo przy emeryckiej jeździe nie spali dużo, lecz kto lubi depnąć, tego raczej powstrzyma wskazanie spalania na komputerze. U siebie zrobiłem chip tuning na prawie 200KM, lubię depnąć, wtedy pali 15 gazu. Trasa jazda spokojna, auto załadowane z całą rodziną, zawsze poniżej 10 gazu. Komputer pokazuje wtedy średnie 6L Czyli normalnie jak przeciętne zwykłe 1.8.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód, sprowadzony, zapłaciłem 2 razy tyle co za mazdę która była tylko rok starsza. Nie ma jednak porównania co do jakości wykonania. Passat trzyma się mino przebiegu ponad 300.000 niemal jak nowy. Zero rdzy, silnik również bez oznak zużycia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie sprawy eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan