Zawieszenie
: Świetne prowadzenie, całkiem trwałe (60-70tyś km) choć byłem straszony o dużo niższej trwałości. Ale polskie drogi dadzą rade każdemu samochodowi,nawet terenowemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Niskie ciśnienie oleju
Układ elektryczny
: Ogólna elektryka
Przeniesienie napędu
: Cewki zapłonowe
4,0
Całokształt
Auto fajne aczkolwiek nie jest wolne od wad. Dużo mniej problemów sprawia mi Astra II żony. Oba pojazdy o podobnym przebiegu. Wygodna,dobrze prowadząca się limuzyna. Polecam ale trzeba się nastawić na rożnego rodzaju drobne wydatki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze,bez problemu radzi sobie z dość duża masą passata. Osiągi sa dobre (posiadam wersje 170 KM-od 0-100 w około 8.5s W miarę bezobsługowy motor.
5,0
Skrzynia biegów
Wybieranie biegów to czysta przyjemność, wszystko chodzi bardzo lekko i bezproblemowo. Brak jedynie 6 biegu, ale w tamtych latach skrzynie 6-cio biegowe były rzadkością.
5,0
Układ jezdny
Świetna trakcja, rewelacyjne prowadzenie- i spora awaryjność (coś za coś). Zawieszenie serwisowane co około 60-70tys, a koszt wymiany z częściami to około 1000żł
Komfort
3,0
Widoczność
Spore słupki boczne, małe lusterka i spore gabaryty limuzyny powodują średnią widoczność. Wcześniej posiadałem Opla Astra II z 1999 roku i niestety ww pojazd miał lepsza widoczność od opisanego Passata
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Niemiecka ergonomia jest az nad to. Nie trzeba nic szukać, i odrywać wzroku od drogi. Mogło by być jedynie sterowanie radiem przy kierownicy (posiadana prze zemnie Astra II z 1999r posiada tego typu wyposażenie). Wstyd jak za takie pieniądze i jak by nie było prestiż klasy premium do której Passat jednak należy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują,a jeśli już to nie ma problemu z odparowaniem. Kabina pojazdu nagrzewa się dość szybko. Natomiast klimatyzacja kiepska(choć serwisowana nie daje takiego chłodu jak choćby w Astrze)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrz w swojej klasie w tamtych latach. Posiadam 185 cm wzrostu,i siedzę wygodnie. W fotelach z tyłu bez problemu i w sporym komforcie podróżują 2 osoby. Dla 3 gorzej, ze względu na spory tunel środkowy który ogranicza zajęcie miejsca-chyba ze dla dziecka do 12-15 roku.
3,0
Wyciszenie
Silnik 1.8T z natury jest dość cichy,szum powstający przy prędkości powyżej 120km/h dość uciążliwy i w tej dziedzinie mogło by być lepiej,aczkolwiek źle nie jest. Głośno pracujące przy naszych dziurawych drogach zawieszenie (ale posiadam kola o rozmiarze 235/45 osadzone na felgach 17)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu dużo pisać- 170 KM musi coś,,wypić\" więc w praktyce wygląda to tak: w mieście (60tys mieszkańców,raczej bez korkowe miasteczko)Passat pali około 12 litrów paliwa. W trasie w granicach 8. Zaznaczam ze jestem kierowcą raczej spokojnym,osiągi pojazdu wykorzystuje tylko w ostateczności (wyprzedzanie). Koszty paliwa były na tyle duże ze zdecydowałem się zainstalować instalacje gazową. Spalanie wzrosło średnio o około 2 litry,ale instalacja zwróciła się po przejechaniu 10tyś km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi pojazd, o sporej awaryjności. Aczkolwiek oferujący dobre właściwości trakcyjne oraz dobrą jakość wykonania (antykorozyjnego)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmm. i tu zaczyna się problem Passata. Usterek drobnych nie ma końca(przez drobne rozumie usterki umożliwiające kontynuacje dalszej jazdy). Psuło się w zasadzie wszystko chyba co mogło. Wymienię po krotce te co pamiętam:
-elektryka szyb,centralnego zamka,moduł komfortu
-cewki zapłonowe
-wyciek płynu chłodniczego spod zbiorniczka
-uszkodzona kolumna kierownicy(stukała na nierównościach. Koszt używanej 29zł koszt wymiany 80 zł
-wycieki czynnika w klimatyzacji (uszkodzony skraplacz
-uszkodzony termostat oraz czujnik temperatury
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Były dwie usterki które mogły uniemożliwić jazdę. Mianowicie:
-usterka czujnika położenia wału korbowego(auto bardzo ciężko odpalało),oraz położenia wałka rozrządu. Usterka pompy wody po przejechaniu 50tys km od wymiany poprzedniej pompy przy okazji wymiany rozrządu)
-Niskie ciśnienie oleju. Powodem był nagar osadzający w sitku przy misce olejowej.ww usterka mogła spowodować uszkodzenie silnika. Była sygnalizowana przez komputer pokładowy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW
[l/100km]