Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

passek 1.8t, 13 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 144 tys. km
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wspaniała elastyczność wyciszenie oraz kultura pracy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : plecionka przy tłumiku początkowym za kolektorem wydechowym, przegrzana powoduje hałas i dostawanie się spalin do kabiny.
5,0
Całokształt
Polecam każdemu, kto chce wydać 13000-25000tys zł, na auto klasy średniej, uważać trzeba na auta z niepewnymi przebiegami, najlepiej kupować te zakupione w polskich salonach i najlepiej nie bite bo wyłazi rdza w szczególności na tylnej klapie i błotnikach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjna kultura pracy, może nie tak doskonała jak w poszczególnych autach japońskich ale na bardzo wysokim poziomie, spalanie wbrew powszechnym opiniom zależy w głównej mierze od użytkownika, przy spokojnej jeździe po mieście bez problemu udało się osiągnąć 8.7l/100km, przy ostrzejszym traktowaniu a ten silnik to lubi można osiągnąć większe wartości ale u mnie nigdy nie przekroczyły 14l przy naprawdę ostrej jeździe. Ważne jest aby dokonywać wszelkich napraw na czas i lać dobry olej 5w-30 renomowanych firm.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jak to w passacie bardzo precyzyjny krótki skok, czasem padają synchronizatory, ale jak ktoś jeździ z głową potrafią wytrzymać naprawdę długo.
5,0
Układ jezdny
Idealne prowadzenie, może nieco miękko zestrojone w zakrętach, opisywany w czarnych kolorach wielowachacz owszem szybko się zużywa ale dzisiaj jest wiele dobrych zamienników w jeszcze lepszych cenach, natomiast efekt zastosowania tego rozwiązania przypomina mi jazdę c5-tką. Reasumując nie jeździmy bezmyślnie po wyrwach i dziurach górne i dolne wachacze wytrzymają nam długo.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalne auto , o stosunkowo standardowej bryle co za tym widoczność też na zadowalającym poziomie, małe lusterko po stronie pasażera w starszych egzemplarzach.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie na poziomie wzorowym, wszystko jest pod ręką a co najważniejsze ergonomicznie rozplanowane, każdy szczegół w aucie świadczy o nimieckiej precyzji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W najgorsze mrozy w aucie robi się szybko ciepło, w upały rewelacyjnie chłodzi climatronic, problem może stanowić czasami nieodpływająca woda w rynienkach podszybia, jak zapuścimy auto, woda może dostawać się do wnętrza i odparowywać z chodniczków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mniej niż oferują obecne auta tej samej klasy, ale w dalszym ciągu przestrzeń ogromna dla zwykłego zjadacza chleba.
5,0
Wyciszenie
W swoim aucie silnik słyszę tylko przy obrotach rzędu od 2,5obr/min przyjemny cichy pomruk, do tego dochodzi delikatny świst turbiny, na światłach o włączonym silniku informuje tylko obrotomierz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak wspominałem wcześniej wszystko zależy od nogi użytkownika, sam na początku bałem się opisywanego na forach spalania,rozpiętość jest bardzo szeroka, przy szarpanej jeździe w mieście auto spali 10-12l/100km czyli tyle samo co 1.6 spokojnie można osiągnąć średnie na poziomie 8.7l/100km, trasa mi udało się zejść do 7.2l/100km przy jeździe z prędkością 80-100km/h, jadąc tak jak to auto lubi najbardziej czyli dosyć energicznie nawet pod wartości graniczne prędkości maksymalnej komputer pokazuje 15.7l/100km, gdzie śmiało możemy założyć o jeden litr mniej. Przyjemność z jazdy całkowicie rekompensuje cenę zatankowanego paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie cena w stosunku do oferowanej jakości jest ok, każdy może mieć swoje zdanie w zależności jak zużytym egzemplarzem jeździ, zauważmy,że ceny passata b5 b5/fl są na poziomie równie niezawodnych octavii I z tego samego rocznika, z tym że są nieco bardziej wygodne i według mnie dokładnej zrobione.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli wszystkie naprawy dokonujemy na czas, auto praktycznie się nie psuje, jak dla mnie jest to jeden z ostatnich tak niezawodnych samochodów. Drobne usterki, na poziomie elementów eksploatacyjnych cewka zapłonowa, regulator napięcia na alternatorze, wspominany wcześniej wielowachacz, turbina przy prawidłowym użytkowaniu nie ma prawa się zepsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłem poważnych usterek w swoim aucie być może użytkuje do zbyt krótko, zawsze coś może się zepsuć, przecież nie jeżdżę nowym autem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Sedan