Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Gregor idea@master.pl, 13 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Poddaje sie latwemu i taniemu (1200zl) tuningowi, ktory nie ma wplywu na spalanie i awaryjnosc silnika. Z 150km (program podstawowy) 180km, program standardowy plus 190-195km, bez zmiany sprzegla, dwumasy, itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Psuje się gdy kupujemy zamienniki. Na oryginałąch spokoj.
Układ elektryczny : Psuja sie zaworki (raczej konczą) po 10 latach uzywania, trzeba wymienic wraz z przewodami i spokoj.
Układ hamulcowy : Moglyby byc lepsze (mocniejsze hamulce)
3,0
Całokształt
Mogloby byc lepiej, ale kupilem auto z przebiegiem 205 tys., teraz 235tys., wiec juz troche zuzyte, choc kupilem od I wlasciciela. Lepiej jednak kupic cos (przeplacajac) drozszego i miec bardziej zadbane auto. Jesli ktos mysli, ze te auto to lipa, to pewnie nie mial wiecej pieniedzy jak tylko na zakup i kupil najtansze na rynku. Aby jezdzic, trzeba dbac. Auto ma ok 9 do 100kmh i pali mio ok 10,5l lpg. Jedzie maksymalnie 240kmh (nawigacja 227kmh), jesli ktos pisze, ze jedzie 198kmh, to chyba jechal niezlym szrotem! Warto przeplacic za auto, by miec spokoj i kupic najlepiej od I wlasciciela...ktorzy sie cenia. Auto niezawodne. Przy 235tys. km przebiegu mam oryginalne wahacze z 2001r, oryginalne sprzeglo, ktore wysoko juz bieze, ale nie slizga sie, o dwumasie mozna zapomniec, nie to co w dieselach. Trubo dziala, jesli nie katujemy auta na zimnym, dbamy o poziom oleju, wymieniamy go na czas, zawsze wszystkie rurki i zaworki sa cale, po jezdzie chwile czekamy zanim wylaczymy go, a po wariactwie lub dluzszej trasie nawet 2 minuty. Jesli sie tego nie bedzie robic remont gwarantowany, a potem placz i narzekanie, ze sie kupilo przyslowiowy kibel. Przykro czytac takie benzadziejne komentarze, ktore nic nie wnosza!
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, szybki, jesli jest zadbany. Jesli ktos twierdzi, ze auto nie jedzie to chyba trafil na kibel.Jesli ktos napisal, ze passat jedzie maks. 198kmh, to chyba jechal albo 1.6, albo kompletnie wszystko juz tam nie dzialalo. Moj jedzie licznikowe 240, na nawigacji ok 227kmh.
4,0
Skrzynia biegów
Troszke haczy po latach 3ka. Trzeba wolniej wrzucac.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest ok, jesli sie kupi oryginaly, na zamiennikach stuka, tlucze sie, sciaga. Na oryignalach z salonu spokoj. Trzeba miec pieniadze, niestety.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko dobrze, ale do przodu, Do tylu parkujac robi sie to na wyczucie. Chociaz jadac do tylu miedzy autami nie ma zadnego problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko super, miekkie, wszystko na miejscu, nie trzeba sie 'uczyc' samochodu. Moze szaro, ale to nie salon w domu, to ma jezdzic.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chlodzi, choc ople lepiej to robia, trzeba dlugo czekac az bedzie zimno. Ogrzewanie i jego problemy czesto pojawiaja sie, gdy nagrzewnica sie zabije, lub ulegna awarii silniczki sterujace klimatronikiem (nawiewy).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca az nadto.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, jesli jedziesz benzyna, diesel to totalny klekot nie da sie jechac tym, na szczescie jest benzyna, wiec problem z glowy. Niestety jesli chodzi o szumy to slychac wiatr i troche opony, drzwi po ilus latach opadaja i trzeba wymieniac uchwyty. W skodzie jest juz ciszej jesli chodzi o wiatr.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam lpg, wiec jest ok, pali od 9 do 13 litrow lpg przy obecnych cenach 2,56 za litr (gdy zakladalem rok temu instalacje, koszt 2300zl, cena byla 2.02zl/l, wiec po 6 miesiacach mi sie instalacja zwrocila). W aso nie serwisuje, bo wymiana oleju kosztuje doslownie 500zl, u normalnego mechanika 160-180zl. Koszty wymiany tulei tylnej belki (aso) 1100zl, u mechanika 470zł (oryginaly). Klocki i tarcze (aso) 1400zl, ale starczaja na 100tys. km, inne (ate, bosch, itp.), 400-500zl (tarcze i klocki), ale starczaja na 30-40tys. km
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnych cenach, jest ok, ale 2 lata temu bylo drogooooo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zaworki, gumy od turbo, koszt gum, kilkadziesiat zl, koszt zaworkow (2szt) 300zl.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zadnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 220

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Sedan