Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

caravaggio@tenbit.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Znakomity silnik, cichy, o wysokiej kulturze pracy, który można tuningować bez problemu do 230 KM.
4,0
Całokształt
Dobry samochód, trochę może toporny jak to niemieckie auta ale na pewno trwały. Wygląd nigdy nie robił na mnie dobrego wrażenia. Jakość montażu wewnątrz mogłaby byc lepsza (nierówne szpary) choć przyznać trzeba, że nie ma mowy o skrzypieniu czy trzeszczeniu czegokolwiek. Materiały obiciowe mocne ale za to brzydkie i niepraktyczne. Najładniejsze podświetlenie deski rozdzielczej jakie widziałem w samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to zdecydowanie najlepszy element tego samochodu. W moim egzemplarzu zmieniono jeszcze przed odbiorem w ASO elektronikę sterującą i podwyższono moc do 200 KM. Zaowocowało to zdecydowanie lepszymi osiągami ( 7.6 s. do 100km/h, v-max 231 km/h ) jednak niestety sprzęgło przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu na niskich obrotach, nie daje sobie rady z podwyższonym momentem obrotowym. Kwestia nabrania pewnych nawyków i wszystko działa.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowana prawidłowo, chodzi z lekkimi oporami, ale wybiera przełożenia prawidłowo.
4,0
Układ jezdny
Jest dobry ale nie rewelacyjny, na krótkich nierównościach nieco przytwardy a na długich lekko myszkujący. Układ kierowniczy to najpaskudniejsza z kolei rzecz w tym aucie, praktycznie żadnego wyczucia drogi. Wspomaganie kierownicy w połączeniu z totalnym brakiem precyzji powoduje, że czuje się, jakby kierownicę wsadził w gęsty budyń.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sporej limuzynie, trzeba sie przyzwyczaic do gabarytów samochodu. Dla mnie widoczność nie najgorsza, nie mam z tym problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna. Za krótkie siedziska, zwłaszcza z tyłu. To chyba taki zabieg marketingowy, jak krótkie siedzisko kanapy tylnej to wydaje się, że miejsca na nogi jest dużo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobry Climatronic, żadnych uwag. Działa znakomicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód to i miejsca sporo. Cztery osoby jadą luksusowo.
5,0
Wyciszenie
Cichy praktycznie w całym zakresie. Przy 160 km/h nie ma problemu z porozumiewaniem sie szeptem. Dziwią mnie komentarze opisujące, że powyżej 120 km/h jest głośno w tym modelu, być może tak, ale muszą to już chyba być egzemplarze totalnie zrujnowane.Dużo zależy także od ogumienia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Te 200 koników trzeba wykarmić. Chla jak smok, zwłaszcza w mieście ( 14.5 l/100 km ). Dobrze, że nie zdecydowałem sie na 230 KM (była taka opcja ale zbyt droga) bo poszedłbym z torbami. Na trasie 9 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Średnio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotna wymiana cewki zapłonowej i problemy z pompą paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 40 tys. km nic złego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
10,6
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan